Moet ik uitkomen voor mijn homo-seksualiteit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Tuurlijk niet! Je moet doen wat jij wilt, fijn vindt. Hou je het voor jezelf? Prima. Wil je het van de daken schreeuwen? Ook goed. Beslis voor je zelf waar jij je het prettigst onder voelt. Veel succes!

Dat ligt aan wat je ermee wilt bereiken. Ik ben er nooit voor uit gekomen dat ik hetero ben. Op een gegeven moment kreeg ik vriendjes en ben uiteindelijk getrouwd (is natuurlijk geen garantie ;) Als jij het mensen toch apart wilt laten weten, zou ik er niet teveel poeha van maken. Het is wat het is. Het is jouw leven, jouw keuze

idd het belangrijkste is dat je er zelf mee verder kan. Zit je er heel erg mee dat je homo bent, en dat je altijd geheimzinnig moet doen. Dan heb je waarschijnlijk een gemakkelijker leven nadat je het hebt verteld.Maar kan het je niet schelen wat de rest denkt dan laat je het lekker zo. Anderen vertellen toch ook niet dat ze hetero zijn.

Dat moet je doen als je er aan toe bent. Het zal een enorme bevrijding zijn als je eindelijk jezelf kan zijn zonder je anders voor te doen dan je werkelijk bent lijkt me. Maar doe het wanneer je er klaar voor bent en tot die tijd wens ik je sterkte met je voor jou lastige dilemma !

tuurlijk.. waarom niet.. niks om je voor te schamen vind ik!

Luuk, je staat met je (echte?) naam hier op het forum? Als je het wilt vertellen moet je het doen. Je blijft dezelfde Luuk maar met een andere sexuele voorkeur. Voor mij zou je absoluut dezelfde Luuk blijven. Hoe jij de liefde wilt beleven, mag jouw keuze zijn. Ik volg ook mijn keuze. Jij ook. Prima! Het nog niet uit de kast komen kàn een zwaar gewicht op je dagelijkse leven geven. Weet dat als je het vertelt, je leven niet makkelijker zal worden. Kun je dat emotioneel aan? Heb je vrienden die jou steunen ongeacht welk nieuws je vertet? Vertel fasegewijs. Je ouders en je beste vrienden. En dan daarna net hoe het uitkomt. Wat dat betref hebben hetero's het makkelijk. Die hoeven niet te vertelen dat ze hetero zijn. Beste Luuk, ik wens je het goede toe!

Wat jij wil, maar ik zou het doen! Je bent wie je bent en het maakt natuurlijk niet uit of je homo of hetero seksueel bent! wat bestevaer zei: voor mij zou je dezelfde blijven. het is misschien even wennen voor je omgeving, maar als ze echt om je geven (wat ze natuurlijk doen!!) dan accepteren ze het gewoon en gaan nog precies hetzelfde met je om! sterkte ermee ( met het wel of niet vertellen natuurlijk ;) ) & hopelijk heb je binnenkort een leuk vriendje

Je kunt er gewoon voor uitkomen hoor, tenzij je er zelf anders over denkt. Meestal weet een gedeelte van je kennissenkring en je familie het al zonder dat je ervoor uitgekomen bent en bevestig je wat ze al dachten. Het is voor jou een bevrijding dat je niks stiekem hoeft te doen en je dus vrij kan bewegen met je vriend mocht je die al hebben. Ook op visite gaan samen is veel leuker dan alleen.

Je MOET HELEMAAL NIETS! Als je nochtans zelf de behoefte ertoe voelt, pas dàn ben je eraan toe. Het hangt dus helemaal af van jouw eigen innerlijk. En het is dus ook helemaal jouw besluit ALS je het kenbaar gaat maken. Velen schamen zich als meer en meer blijkt dat ze homo zijn..maar die schaamte komt grotendeels voor uit de enorme onzekerheid waarmee hij/zij zelf eerst moet afrekenen. Ben je echter dat stadium gepasseerd en voel je je sterk genoeg..dan wordt de neiging het openbaar te maken steeds sterker..totdat je 'het' de wereld kenbaar maakt.. Groet, Ton

De vraag moet ik terugkaatsen "Van wie of voor wie zou je het moeten?" Kijk, er zijn inderdaad individuele zaken en maatschappelijke zaken. Een seksuele voorkeur is niet zo duidelijk als men denkt. Dikwijls is het een jarenlang proces waarbij je eerst denkt homoseksueel te zijn, maar dat kan zelfs een fase in de puberteit zijn (zelf had ik dat ook kort, daar ben ik lang beschaamd over geweest omdat het eigenlijk een valse fase was en ik op natuurlijke basis toch vrij zuiver heteroseksueel ben). Als je in contact komt met je ouders, of andere mensen waarmee je een diepere relatie wil opbouwen, dan moet het inderdaad in zekere zin, al ware het maar om beter te weten te komen of je dan wel zuiver homo bent, het psychologisch is, dan wel dat je je natuurlijk niet aangetrokken voelt tot erotische foto's. Daarnaast moet je ook onderscheid maken tot het zich spiritueel aangetrokken voelen, want spiritualiteit wordt psychologisch meer en meer als vrouwelijk gekenmerkt (maar zelf ben ik erg spiritueel, dus dat betekent absoluut niet dat je homo bent). Een mens kan vrij complex lijken en het duurt zeer lang om jezelf te vinden daarin. Antwoord dus niet te rap of je zus of zo bent, en ook niet of je zus of zo blijft. Eigenlijk heeft elke homoseksueel in zekere zin een psycholoog nodig, want het heeft enorm veel consequenties en voor je het weet zit je misschien je zelf in een enger pad te duwen dan je zelf wil.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100