Waarom worden adhd -ers vaak negatief neergestempeld en denkt men dat ze aandacht te kort komen?

Ik merk heel vaak als ik met mensen praat dat ze denken dat ADHD -ers aandacht te kort komen. Ik vraag me af hoe deze mensen op dat idee komen

Weet jij het antwoord?

/2500

Men denkt dat ze aandacht te kort komen omdat het een aandachtstekortstoornis is. Men bedenkt alleen niet dat het niet ligt aan de aandacht die ze krijgen maar dat het gaat om de aandacht van de persoon vóór iets. Deze mensen kunnen hun aandacht dus niet houden bij hun werk of studie. Dit kan uitlopendd oorzaken hebben.

Ik als ADHD-er zal even voor u proberen uit te leggen waarom veel mensen dit denken. ADHD-ers komen zeker aandacht te kort, maar niet op social of contact bedoelde aandacht maar aandacht voor hun werk. Ook wel concentratie genoemd. Verder zijn mensen met ADHD nogal "druk" niet allen want er zijn verschillende soorten ADHD-ers. Door dat ze erg "druk" zijn en weinig concentratie voor het werk wat ze moeten doen hebben, gaan ze contact zoeken met anderen mensen. Dit is niet omdat ze aandacht te kort krijgen van mensen maar echter gewoon omdat ze niet de concentratie voor het werk op kunnen brengen. Ik melde eerder al dat niet alle ADHD-ers het zelfde zijn, op wikipedia staan verschillen aangegeven. Wat hier vaak ook mee te maken heeft is dat er kinderen zijn met ADHD. Deze kinderen "groeien" er echter uit en hebben er verder geen last van. Er wordt ADHD op deze kinderen gestempeld omdat ze wat symptomen hebben wat op ADHD lijkt, maar vaak is gewoon een kind met te veel energie. Als een volwassen persoon nog steeds ADHD heeft komt dit vaak voor zonder dat "teveel" energie. Dit komt echter omdat mensen met ADHD een erg slaapstoornis hebben en rusteloos in de hersenen zijn geworden. Mijn vader heeft ADHD en ik heb ADHD, ik merk aan hem al dat na 4uur in bed gelegen te hebben hij het genoeg vindt en aan het werk wil. Doordat hij zo weinig slaapt heeft hij niet overtollig energie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100