Waarom voel ik me zo rot na ruim 2 weken niet roken?

Het ging zo goed het stoppen.. Én ik heb ook totaal geen behoefte aan een sigaret..
Maar ik voel me wel ellendig.. Ik voel me een opgeblazen kamerolifant (zie er ook zo uit want mijn buik is dikker), ik heb allemaal puistjes in mijn gezicht gekregen, ik ben gauw geïrriteerd, net een jankbui gehad.. Ik ga het wel volhouden maar ik zou blij zijn met tips over hoe hier mee om te gaan én eventueel geruststelling dat de lichamelijke klachten weggaan..

Toegevoegd na 23 uur:
Ik heb 17 jaar gerookt. Gemiddeld 15 sigaretten per dag..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.3K
Pieter2011
13 jaar geleden
Hou vol...! Ik ben jaloers op je (ondanks de puistjes en het ellendige gevoel), want het is mijn nog steeds niet gelukt.

Het beste antwoord

Boem is trots op je!

Ik heb 23 jaar lang gerookt, en ben sinds oktober 2010 gestopt.
Als je doorzet met stoppen dan zul je beloont worden met een langer en gezonder leven!!

Ikzelf ben ook vrij stevig en ben in november begonnen met sporten, niet dat ik veel afval maar wel voel ik me steeds sterker en fitter.

ik rookte gemiddeld 20 shaggy's per dag = krap 3 pakjes shag pw = +/- 18 euro per week.

Hou je geld in de zak voor iets leuks, en niet voor rokerij!
beloon jezelf voor het stoppen met roken!!
accepteer jezelf! Er zijn genoeg mannen die vallen op dames met een maatje meer!

Ga jezelf niet vergelijken met die TV babes want dat is allemaal fake!

Heb maling aan iedereen, en wees trots op jezelf!

Jij kunt stoppen met roken, laat nu de rest van de rokers maar eens jouw voorbeeld volgen, en je zult zien dat alleen de sterke zullen volhouden! WAARONDER JIJ!!!!!

Rokers stinken en zien er dom uit met die peuk in de hand.
Alleen dat realiseer je pas als je niet meer rookt!

Jij kunt het!

(FF flesje bier pakken, ik ben zo terug)

(daar ben ik weer)

:-)

Doorzetten en alles komt goed!

Roken sloopt je lichaam, nu je gestopt bent dumpt je lichaam alle afval stoffen via de meest onlogische wegen vandaar die puistjes!

Sterkte en ik wens je veel doorzettingsvermogen en kracht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat je je voelt alsof je wat mist, maar als je doorzet is dit gevoel zo over, vindt een nieuwe verslaving zoals kauwgum eten ofz

Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt door de nicotine die in een sigaret zit

die nicotine zorgt er voor dat jou lichaam vraagt om een sigaret

en daarom voel jij je eigen zo rot

ik heb vroeger ook gerookt en ik ben er ook mee gestopt en ik had ook zo`n rot gevoel al jouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de buik weet ik wel iets ookal komt het door die nicotine het zijn wel je darmen die dat doen ik rook(te) niet mr heb best gevoelige darmen en ook wel eens zoon buik af en toe een activia toetje helpt daarbij ik zou trouwens aardbij nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey, goed van je zeg! Hartstikke moeilijk, maar je gaat het redden!

Je zit midden in de afkickperiode nu. Vandaar die emoties. Je lijf mist de nicotine. Let nu heel goed op dat je niet steeds wat te snoepen neemt. Zorg juist nu voor wat meer buienlucht. Maak elke dag een wandelingetje van een half uur. Dan gaat je lichaam zich snel beter voelen en je huid ook.
Top!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken het, ben nu 4 maanden gestopt, na een maand merk je er niet zo veel meer van, althans bij mij, na 13 jaar roken;). lichamelijk was ik na een maandje wel kwijt maar geestelijk duurt wat langer. zorg dat je bezig bent met dingen waar je bij moet denken, zo dat je gedachten niet bij " ik moet roken is" en veel drinken, ( geen alcohol enz. ), en je zelf motiveren. ga wat leuks doen met vrienden of vriendinnen die niet roken zodat je er niet aan wordt herinnert. succes er mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je klachten hebben niets met het stoppen met roken te maken, je moet gewoon ongesteld worden 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knap dat je mijn cyclus vanaf daar kunt zien! Toch heb je het mis! Heeft niks met ongesteldheid te maken, ik ben 35 jaar oud dus wat dat betreft ken ik mijn lichaam..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gauw geïrriteerd, check.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slaat nergens op
ik weet niet hoe lang je hebt gerookt, maar ik ben 2 jaar geleden gestopt na 42 jaar te hebben gerookt.
ik voelde me ook ellendig toen maar mij heeft het erg goed geholpen met nicotine pleisters. die halen een stukje onrust weg en het lichaam heeft dan de tijd om af te bouwen wat betreft de nicotine en dan merk je vanzelf wanneer je het niet meer nodig bent. en die jankbui is alleen maar goed, je zit tenslotte in een soort van rouwproces, je bent een vriend verloren, (je sigaret) en dat lijkt misschien stom maar het is wel zo, het is toch behoorlijk wennen aan een leven zonder je sigaret. veel water drinken is ook erg goed om je lichaam schoon te krijgen, en steek wat meer tijd (die heb je nu toch extra over) in een hobby richt je daar extra op b.v. en ik kan je zeggen dat je na verloop van tijd je echt weer lekker gaat voelen. heel veel sterkte gewenst en volhouden nu je bent op de goeie weg.