ik snap niet zo goed wat het verschil is tussen wiet en hasj wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Hasj en Weed: Zijn afkomstig van een plant met de Latijnse naam: Cannabis. In het Nederlands noemen we die plant Hennep. Als je de vrouwelijke bloemtoppen droogt en verkruimelt krijg je Marihuana.

Marihuana is groen – bruin van kleur en wordt ook wel meestal WIET genoemd.

Hasj: De kleur varieert van lichtbruin tot zwart. Hasj en Weed hebben een herkenbare geur iemand die het wel eens eerder heeft geroken kent de geur onmiddellijk weer terug.

Op de bloemtoppen en de bovenste bladeren van de hennepplant zitten kleine harskliertjes. Dit zijn soort haartjes die de hars afscheiden. Als je naar de bloemtoppen kijkt kun je die haartjes ook zien zitten. De hars daarvan heeft een functie dat is het aantrekken van stuifmeel.

Hoe de effecten worden ervaren is voor elk persoon anders. Meestal is het zo dat je van wiet op een lichte manier HIGH wordt, dat je er actief van wordt en spraakzaam. Als je hasj rookt word je meer STONED word gezegd. Het ontspant je maakt je sloom en zwaar. Hasj is in het algemeen sterker dan wiet. Dit blijkt uit het laatste onderzoek naar het THC.

Toegevoegd na 1 minuut:
NOg even een aanvulling. Hasj wordt dus gemaakt van de hars van de wietplant. Verder kun je hasj langer bewaren dan wiet..

Toegevoegd na 40 minuten:
Nog een aanvulling n.a.v. reactie BSB..

Hier de defenitied van stoned en high...
`Stoned` is een loom gevoel, dat onder andere veroorzaakt kan worden door het gebruik van marihuana in combinatie met bv. Nicotine. Men voelt zich dan zwaar en superontspannen, maar als men angstig is kan het ook tot angstaanvallen leiden. De uitdrukking "zo stoned als een garnaal zijn" is...

High: Toestand van aangename,plezierige,opgewekte gemoedsgesteldheid door het gebruik van drugs;toestand van eufore stemming,met licht verlaagd of verhoogd bewustzijn

En ook ik heb er ervaring mee. Van hasj werd ik inderdaad loom dus stoned. En bij wiet ervaar ik meer een opgewekte gemoedstoestand. Maar ik denk dat dat per persoon verschilt. Ik zou zeggen bij beide kan high en stoned van toepassing zijn afhankelijk van hoe de persoon het ervaart..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Het is wel zo netjes om je bron te vermelden. http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/vraag_en_antwoord/vraag/314/Wat-is-hasj-en-wiet ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb m erbij gezet:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi compleet stukje tekst, maar er staat echt een fout in...
Van weed wordt je stoned, en van hash high.
(hangt wel van de soort weed/hash af die je rookt)
bron : 14 jaar ervaring
:-)
Amadea
13 jaar geleden
Laat ik nou niet eens het verschl tussen stoned en high weten; volgens mij betekent dat hetzelfde.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er nog een aanvulling bijgedaan met meer info stoned/high...
wiet is het plantje zelf (bloemen van de vrouwelijke wietplant)

hash is de thc van het plantje die verwarmd is. als je knipafval hebt van vette wiet (veel thc) kan je het ook zelf maken.
(niet verwarmd noemen ze het ook wel 'skuff')

kijk bij de bron voor meer info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hasj is van de hennep plant aan de topjes die in een word geperst wiet word gedroogt