Hoe kom ik van mijn vette haar af?

Ik heb gisteravond mijn haren gewassen en ze zijn nu alweer vet. Maar dan alleen bij de oren. Iemand een idee hoe het niet zo snel vet wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (10)

Hoe sterker je het ontvet, hoe sneller het weer vet wordt. Als je gaat wassen met een shampoo die veel milder is (babyshampoo, heeft een heel neutrale pH waarde) dan wordt je haar niet zo snel vet.
Oh, en je moet er dan ook geen conditioner in doen.
13 jaar geleden
Ik heb zelf roos, en zonder speciale shampoo wordt mijn haar na één dag al enorm vet...met speciale shampoo nooit last van. Probeer dat eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Welke shampoo is dat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti-roos shampoo gewoon, maakt volgens mij niet uit welke. Ik heb geen idee of deze shampoo echt vetheid weghaalt, of dat dat alleen bij mij is, maar bij mij werkt het in ieder geval. Poging waard toch?
het klink raar maar als je vet haar vaak wast word het sneller vet.
vooral flink masseren, wassen, borstelen en kammen zet de talgkliertjes aan tot meer talg productie.

het evenwicht van de hoofdhuid is dus verstoord.
sommigen zweren bij minder wassen, en het haar goed uit te spoelen. ze wassen alleen de puntjes en de rest van het haar, maar niet de hoofdhuid.
soms is word het minder door vit B in te nemen.

bij de link meer info, maar als je met google zoekt naar 'vet haar' vind je nog veel meer info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
steeds minder vaak wassen, je haar went er aan.
tussendoor ontvetten zonder wassen dmv talkpoeder in je haar doen en dan goed uitborstelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook helpt, is alleen de vette plekjes (bijv. bij je oren) met droogshampoo te behandelen. Dit spuit je erin, even in laten trekken en uitborstelen. Op die manier kun je een volledige wasbeurt even uitstellen en wordt je haar minder snel vet.

Pas ook op dat je niet te heet water gebruikt, daarvan wordt je haar ook sneller vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep! Droogshampoo is echt een aanrader! Helemaal als je haar op specifieke plekken vetter wordt. Tip: kruidvat eigen merk.
Veel minder vaak wassen, geen shampoo gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij vet haar is het een kwestie van niet te masserend wassen. Hoe harder je de hoofdhuid masseert, hoe meer je de talgklieren stimuleert, waardoor het weer sneller vet wordt.

Maak alleen de haren nat, niet de hoofdhuid, neem ongeveer 15 ml shampoo teven vette hoofdhuid (anti grease van Wella Lifetex is super) masseer hiermee de hoofdhuid heel zachtjes in. Hierna neem je de bevochtigde haren erbij en was je het geheel samen. Heel goed uitspoelen met lauw water. Zorg dus dat de hoofdhuid niet alvorens bevochtigd is. Vet en water gaan niet samen. Probeer om de dag te wassen en bouw steeds een dagje meer op tot dat je later maar 1 of 2 keer per week hoeft te wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook last van haar dat snel vet wordt. Ik gebruik eens in de twee weken een clearifying shampoo die je hoofdhuid weer helemaal schoonmaakt. Alle vetrestjes op je hoofdhuid worden verwijderd, ook erg fijn als je veel stylingproducten gebruikt of bijv. veel in chloorwater zwemt. Het maakt je hoofdhuid weer heerlijk schoon, maar het is niet voor dagelijks gebruik! Ik gebruik de clearifyingshampoo van Nioxin en van Yves Rocher (plantaardige lijn, niet duur).

Verder idd niet te vaak je haar wassen, zoals hierboven al uitgebreid wordt beschreven.

Toegevoegd na 1 dag:
Excuus, het heet clarifying shampoo (zag ik vanochtend onder de douche).

Wat er op mijn flesje stond: Ideaal om alle chemische stoffen te verwijderen oprimeren en bereiden het haar om haar zorgen vrij is van enige opbouw. Deze shampoo is uitzonderlijk om minerale afzettingen, hard water en alle styling product resten te verwijderen.

Op een andere fles staat: is een stimulerende, en tegelijk zachte shampoo, die speciaal geformuleerd is om het haar van alle resten van gebruikte producten, chloor en milieuvervuiling te ontdoen. Maakt het haar gezond, handelbaar en geeft het een volle glans. Ideaal voor vet haar en het verwijderen van overtollig huidvet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb van een kapper eens de tip gekregen de hoofdhuid te wassen (niet masseren) en het haar alleen te spoelen met water. Dat scheelt echt een hoop. Natuurlijk gaat de shampoo dan door je haar maar dan spoel je de shampoo dus alleen maar uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een lang periode je haar niet wassen het opsteken dan word het wel heel vet maar als je dan gaat douche en niet tevaak je haar wassen