Helpt slapen tegen wallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de wallen wordt maar weinig geslapen...

Antwoorden (6)

Ja want als je slecht slaapt krijg je wallen, dus dan werkt het ook omgekeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn geval kan té lang slapen je ook wallen geven. Meestal als ik 8-tal uurtjes geslapen heb in frisse kamer, zonder de avond voordien op cafe geweest te zijn, zie ik er het friste uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen denken dat het door slaapgebrek of vermoeidheid komt, maar dat is eigenlijk zelden de oorzaak. Wallen zijn vaak te verhelpen, het hangt er dan wel vanaf wat voor soort wallen het zijn.

Er zijn twee verschillende soorten wallen te onderscheiden. De één wordt veroorzaakt door vetophopingen en deze vorm is vaak erfelijk. Bij deze vorm hangt de huid onder je ogen; de huid is vaak een beetje uitgezakt. Het is heel spijtig, maar bij deze soort wallen, kun je eigenlijk niet zoveel doen. Je kunt wel camouflage gebruiken om het wat minder opvallend te maken.

De tweede vorm, is de meest voorkomende vorm, namelijk de donkere kringen. De ongewenste kringen onder je ogen worden veroorzaakt door stress, roken of een slechte nierfunctie. Wanneer je nieren niet goed werken, worden de afvalstoffen in je lichaam niet goed afgevoerd. Die afvalstoffen kun je dan heel goed zien onder je ogen, omdat deze wat donkerder zijn en de huid onder je ogen heel dun is. Gelukkig kun je aan deze vorm wel iets doen.

Drink veel water en eet gezond, dat is altijd goed voor je huid. Om wallen te voorkomen, moet je zorgen dat je veel kalium binnenkrijgt. Kalium zit bijvoorbeeld in aardappel, gedroogd fruit, sinaasappel, banaan en yoghurt.

Maak je huid elke avond heel goed schoon, zodat er geen vuil meer op je gezicht zit als je je bed induikt. Scrubben is ook een goede schoonmaakmethode.

Om de afvalstoffen onder je ogen af te laten voeren kun je je wallen masseren. Begin in de onderkant in je ooghoek en druk met je vinger drie secondes zachtjes op de huid. Beweeg je vingers nu opzij en doe hetzelfde. Werk zo de hele onderkant van je ogen af.

Leg voordat je gaat slapen twee theelepels in de vriezer. Wanneer je wakker wordt haal je ze eruit en houd je ze tegen je wallen aan. Zorg wel dat er een stukje keukenrol zit tussen je huid en het lepeltje. Koel niet te lang, anders kan je huid bevriezen. Een aantal seconden voldoet al.

Zorg dat je altijd een relaxmasker in huis hebt voor absolute noodgevallen. Een masker met cafeïne erin werkt het beste tegen wallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dit komt niet uit jouw eigen pen. Dus bronvermelding is voorgeschreven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus een plus erbij!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super fijn, dankjewel!
er zijn 2 redenen waarom je wallen kunt hebben..

1: slaapgebrek medicijn: slapen
2: vochtophoping medicijn: wrijf met een ijsklontje over je wallen heen... Bang en het vuil eehm de wallen zijn weg..
Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige gevallen niet.

Als het wallen zijn door vochtophoping krijg je ze door te slapen. Ze verdwijnen wel vanzelf gedurende de dag. Je kan ze proberen te voorkomen door weinig zout te eten en veel water te drinken. Dat verbetert de werking van de nieren.

Als het wallen zijn door vetophoping helpt slapen helaas ook niet. Enkel plastische chirurgie kan een oplossing bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, wallen veroorzaakt door slaaptekort of huilen kun je verminderen door koude compressen. Eigenlijk kun je alles daarvoor gebruiken: theezakjes, schijfjes komkommer, natte wattenschijfjes. Leg ze 10 minuten in de koelkast (niet in de vriezer, dan kun je je huid beschadigen) en plaats ze daarna op je ogen. Laat 5 minuten intrekken.
Wallen veroorzaakt door huidverslapping of vetophoping kunnen alleen door een plastisch chirurg verwijderd worden.