Op school doet een leraar erg gemeen tegen me, wat te doen?

Het gaat om een vrouw van de mediatheek. Ze heeft echt iets tegen me, terwijl ik niks fout doe. Voorbeelden:

Vanmiddag hadden een paar mensen kleurpotloden nodig en iemand zei dat ik die had ( niet waar ), ik zei nee, zegt ze : Lotte wil blijkbaar niet delen, de aso.

Vanmiddag moesten we twee opdrachten doen, waarvan een blijkbaar niet samenwerken was, wat wel zo leek omdat iedereen het samen deed. En dan moet ik nablijven omdat ik nog even de andere opdracht afwerkte.

En een paar weken geleden moesten we jongen~meisje zitten, er gaat een meisje naast me zitten, en ze trekt me zo weg bij de tafel en zegt wegwezen!

En ze luistert ook nergens naar. Als ik iets wil vragen kijkt ze even om en negeert me. Help?

Toegevoegd na 7 minuten:
En ja, ik ben al naar een andere leraar geweest, maar daar luistert ze niet naar.

Toegevoegd na 5 uur:
Ze haalt me echt helemaal naar beneden, ik zie gewoon op tegen elke les en huil soms ook over wat ze zegt. En nee, ik stel me niet aan.

Toegevoegd na 14 uur:
En nu durf ik niet naar school :'(

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vaak zijn het moeders die vrijwillig meehelpen in de mediatheek. Als jouw gedrag correct is hoef je dit niet te pikken. Mail je bericht van hier door naar je mentor en vraag of die jou wil helpen. Goed dat je voor jezelf opkomt. Toegevoegd na 57 seconden: O. 't is nog een leraar ok. Toch gewoon melden. Die heeft zich ook normaal te gedragen! Toegevoegd na 14 uur: Na je toevoeging: Moet je eens kijken hoeveel stress dit voor je is en hoe dit je schoolgaan belemmert!!! Ga VANDAAG contact opnemen met je mentor. En dan een gesprek met jullie drietjes. Dit kan zo niet langer.

Je kan het tegen de directeur zeggen, dat is geen klikken, maar zelfbescherming :P

Wat vervelend! Ik zou met haar praten, dan kom je er achter wáarom ze zo doet. En anders moet je haar proberen te ontwijken zo veel als je kan.

tja.. lekkere mevrouw dan.... ik zal het dan gewoon tegen haar zeggen.. als ze niet naar jou wil luisteren naar een andere leeraar toegaan en alles uitleggen....

Meld het bij de (con)rector en/of bij je mentor, die horen er dan wat aan te doen, verzamel ook wat 'getuigen' zodat je niet alleen staat.

Schrijf alles op. Zet er ook de tijd/datum bij. Praat er vervolgens over met je ouders en ga er mee naar de school directie of een vertrouwenspersoon van de school (een mentor of leerlingenbegeleider). Evt kan je ook bellen naar de kindertelefoon: 0800-0432 (GRATIS). Die hebben vast nog tips voor je. Sowieso heeft ze haar handen thuis te houden. Dus dat is alvast 1 punt waar je over moet klagen. Zorg dat ze je serieus nemen. Dit soort dingen worden veel te vaak weggezet als dat het overdreven is. Zorg dus dat je exact kan opnoemen wanneer ze wat heeft gedaan. De school kan dit niet laten gebeuren.

Naar je mentor toe

eerst een klacht indienen en alles opschrijven. r na terug pesten en niet luisteren net zo lang dat ze overspannen raakt. helpt echt uit ervaring

Misschien kun je het gedrag een keer stiekem ( laten) filmen met je mobiel. Is er in het verleden iets gebeurd tussen jullie waar dit gedrag van haar uit voort is gekomen? wat is je eigen aandeel hierin, misschien kun je het een keer met haar bespreken en het samen oplossen. Kans is groot dat jullie beide een verkeerd beeld hebben van elkaar waardoor de kans op herstel klein is als er niet over gesproken wordt met elkaar. Vertel haar eerlijk op een rustige manier waar je mee zit en wat het met je doet. Misschien vertelt zij jou dan weer op haar beurt waardoor zij dat gedrag vertoont naar jou. Al ben ik zeker van mening dat zij de volwassene in deze is en dus niet op zo een kinderachtige denigrerende manier met haar leerlingen zou mogen omgaan. Misschien heeft ze wel heel veel problemen van zichzelf en kan ze het lesgeven momenteel even niet meer aan. Mogelijkheden zat dus. De oplossing zit vaak in begrip krijgen voor elkaar waardoor jullie beiden elkaar weer op een andere manier kunnen gaan zien. Blijft ze echt een draak, film haar gedrag een keer en laat dat filmpje aan de directeur of andere leidinggevende van de school zien. Succes ermee!

Ik zou ook zeggen, maak even een afspraak met je mentor en neem even rustig de tijd om je verhaal te vertellen. Als je een goede mentor hebt zal ie' actie ondernemen. Mocht het na de waarschuwing nog steeds zo zijn meldt het dan gelijk weer aan je mentor. Als het goed is zal die er werk van maken en naar de decaan gaan om dit probleem voor te leggen. Wellicht dat het sneller gaat als je ouders zich er ook in mengen. Laat ze een telefoontje plegen naar de mentor/decaan dan zullen ze zéker stappen ondernemen. Je kunt trouwens ook naar een vertrouwenspersoon gaan als het echt te bont wordt! Succes!

Wat vervelend voor je! Ik heb nu precies hetzelfde, ik weet dan ook niet of je toevallig in Almere woont, maar goed. Het is ook een zij en ik ben een jongen ja en ze pakt mij de hele tijd, ook al ben ik aan het werk dan ben ik nog steeds de lul. Wat ik doe: gewoon lekker in je vel zitten en schijt hebben aan haar. Op een gegeven moment had ik haar een grote mond gegeven en ze zei niks meer terug. Waarom zei ze niets terug? Omdat ik met meerdere leerlingen iets tegen haar ben gaan vormen. Moraal: Heb schijt aan de docent en zoek vrienden die je helpen, ga met andere docenten praten en ga met je vrienden naar de directeur/teamleider. Nu probeert ze het een beetje, maar ze durft het niet echt. Ook omdat ik goede cijfers haal nu. Doe gewoon wat er van je verwacht wordt en wanneer je oneerlijk behandelt wordt, dan zeg je dat direct tegen haar. Word je er dan toch uitgestuurd? Prima, kan je gelijk even naar de directeur om te vertellen waarom je er uit bent gestuurd. Mijn docent heeft nu flink op haar kop gehad, en dat dankzij getuigen (vrienden!). Ik hoop dat dit je helpt, succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100