Hoe komt 't als ik een slaaptablet voor 't slapen heb ingenomen en ik goed slaap, en de volgende nacht niets inneem en dat ik dan stik chagrijnig ben?

Ik kon een keer niet slapen dus had ik een slaaptablet ingenomen. Toen kon ik goed slapen. Die nacht daarna had ik niks ingenomen, en toen was ik echt stik chagrijnig en kon ik niet slapen. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is waarschijnlijk misgegaan, omdat je niet alleen beter sliep, maar vooral langer. Als je zo lang slaapt, dan ben je zo uitgerust, dat je niet zo snel aan rust toe bent.
Het is dus helemaal niet zo vreemd, dat je de nacht erna niet in slaap kunt komen.

Als je dit weer eens doet, zorg dan dat je er op tijd uitgaat. Eventueel kun je, als het echt nodig is nog een keer zo'n tabletje nemen, maar als je dat nog vaker gaat doen is de kans groot dat het helemaal niet meer werkt.

Een slaaptablet helpt het best, als je het bijna nooit nodig hebt. Je lichaam kan er dan niet aan wennen. Daarom moet je een slaaptablet alleen innemen in uitzonderlijke situaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste informatie

Andere antwoorden (2)

volgens mij ligt dat niet aan het slaaptablet, ik neem ze ook af en toe en ben dan daarna ook niet echt chagarijnig.(vind ik zelf)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij gaat het niet om de lengte van je slaap maar om de diepte van je slaap. Misschien heb je gewoon geen diepe slaap en kun je beter slaappillen nemen. Die zijn natuurlijk dus dat maakt niets uit. Ik heb ze ook en het is heerlijk