Waarom is mijn linker kuit dikker dan mijn rechter kuit?

Ik kwam er een tijdje geleden achter dat mijn linker kuit dikker is dan mijn rechter, het valt niet heel erg op ofzo alleen als je het weet, dan zie je het wel.
Ik het ze opgemeten en het scheelt echt ruim een centimeter.... Ik vind het lelijk... zou er iets aan te doen zijn?

Toegevoegd na 41 seconden:
PS ik ben rechtshandig.... wie weet kan dat er iets mee te maken hebben ofzo...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

We zijn nu eenmaal een beetje asymmetrisch. Mensen gebruiken vaak de ene kant wat sterker dan de andere kant. Misschien kun je het bijvoorbeeld merken als je fietst, dat je stiekem met het ene been meer kracht zet dan met het andere. Bij mij hebben ze bij het zwemmen wel eens opgemerkt dat mijn linkerbeen er maar een beetje bij hing, en of die misschien ooit gebroken was geweest. Dat is inderdaad waar, maar wel toen ik 3 jaar was (en dat is heel lang geleden). Kennelijk werkt dat nog steeds door. Mijn rechter kuit is veel dikker dan mijn linker en mijn rechter been is (dus) veel sterker dan het linker. Als je het wilt compenseren, zou je bewust oefeningen kunnen doen met het 'zwakkere' been.

Misschien omdat als je opstaat dat je jezelf met je linkerbeen omhoog duwt en niet of minder met rechts

Als je alles zou opmeten, zal je er achter komen dat je helemaal niet zo symmetrisch bent als je denkt. Dus een centimetertje verschil tussen je kuiten is niets bijzonders, vooral niet lelijk, maar volkome normaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100