Kan een vagina groter dan gemiddeld zijn en is er iets aan te doen?

Ik heb drie vriendjes gehad en allemaal voelde ik ze niet goed. Ik spande mijn spieren in mijn vagina dan altijd aan om meer gevoel voor hun en mij te krijgen. Ook ben ik dan altijd erg nat ook al voel ik me niet opgewonden. Een combinatie van te nat en te wijd.

Ik ben jong heb geen kinderen gehad en niks geks gedaan met mijn vagina hoe kan die dan zo wijd zijn? Zelfs de grootste tamponmaten glijden er moeiteloos in, soms vallen ze er ook uit en vind ik ze in mijn onderbroek terwijl ik verhalen hoor van vrouwen waarbij een minitampon pijn doet.

Wat is er nu aan de hand en kan ik er wat aan doen?

O ja en kan dit komen door te vaak seks hebben gehad op jonge leeftijd waardoor ik ben uitgerekt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.1K

Antwoorden (3)

Natuurlijk is niet iedere vrouw hetzelfde gebouwd, dus of je te wijd bent, is moeilijk te zeggen.

Als ik je vraag zo lees, denk ik toch dat je een keer een onderzoek moet laten doen bij een gynaecoloog. Zij kunnen zien of alles 'normaal' is.

Door te veel seks rekt je vagina echt niet uit hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Loena zegt geen enkele vrouw is hetzelfde gebouwd. Dus de een heeft een nauwe vagina en de andere een wijde. Er bestaat in mijn ogen niet zoiets als 'te' wijd of 'te' smal. Jij bent gewoon gebouwd zoals jij bent.

Je kunt idd even langs een gynaecoloog, maar volgens mij kan een huisarts je ook adviseren.

Wat je zelf al kunt doen is je bekkenbodemspieren trainen. De bekkenbodemspieren zijn een groep van spieren die onder in ons bekken liggen. Voor het gemak praten we meestal over de bekkenbodem. Ze vormen letterlijk de bodem van ons bekken. Deze spiergroep geeft steun aan de organen in de buik (blaas, urinebuis, baarmoeder, vagina en darm) en kunnen onze blaas en darm afsluiten waardoor we in staat zijn urine en ontlasting op te houden. Ook is de bekkenbodem erg belangrijk bij seksualiteit en daarom worden de bekkenbodemspieren ook wel sexspieren genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die bekkenbodemoefeningen doe ik al heel lang dagelijks maar ik merk geen verschil. Tijdens de seks trek ik ze ook samen zodat mijn vriend en ik toch wat voelen. Naar de huisarst gaan hiermee zou ik echt nooit nooit durven. Ik heb een wijde vagina zeggen OMG word al rood als ik er aan denk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp ik helemaal ik ben ook jong geweest.. Ik weet niet of je/ jullie spiritueel zijn ingesteld want een andere optie voor je kan zijn de tantra. Dat gaat veel meer over het beleven van je hele lichaam door bv het geven van zachte strelende massages... Dit kan heel intiem en intens zijn. De penetratie wordt zeker niet vergeten, er ligt alleen minder de nadruk op. Hierbij een website met wat info http://www.spiritueleseks.nl/1oefen.html
Een bezoekje aan de gynaecologe kan misschien geen kwaad, maar het juiste vriendje (met de juiste techniek) is ook heel belangrijk. Heel veel vrouwen voelen vaginaal niet veel en hebben liever een andere aanpak om klaar te komen.
Experimenteren dus! (Dat is ook veel leuker dan gewoon recht op en neer ...)