Kan je een doel instellen voor jezelf dat je met veel kans haalt?

Bv. een sollicitatie gesprek met meer kans halen? 1e worden op een wedstrijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens monopyoly is zelfvertrouwen het antwoord. En alhoewel dat zeker kan helpen is de enige methode om je kans te vergroten om een doel te halen oefening.

Veel trainen, realistische doelen stellen en ervoor gaan. Je kunt als doel stellen dat je de marathon wilt lopen. Met alleen zelfvertrouwen kun je zelf er wel van overtuigen dat je dit kunt. Maar alleen met daadwerkelijke training en voorbereiding gaat dit ook echt lukken.

Hetzelfde geld voor een sollicitatie gesprek. Zorg dat je je goed voorbereid, dat je een aangepaste motivatie brief en CV hebt opgestuurd. Zorg dat je vragen klaar hebt en antwoorden op vaak gestelde moeilijke vragen hebt voorbereid. Doe het interview een keer met een vriend van je en zorg dat je er netjes uitziet. Daar haal je dan ook gelijk je zelfvertrouwen vandaan tijdens het interview. Hiermee verhoog je je kans.

De kans op het uitlopen van een marathon en het krijgen van een baan zijn wel anders overigens. Bij de marathon strijd je voornamelijk tegen jezelf. Bij die baan, of wedstrijd ga je tegen iemand anders in. Degen met het meeste voorbereiding, training, talent en een klein beetje geluk wint in dat geval. Dat geluk moet je overigens meestal in de 1% afronding zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Positief en goed voorbereid voor je doel gaan en vertrouwen hebben en uitstralen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles draait om zelfvertrouwen.
Geloven in jezelf.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/1099-geen-zelfvertrouwen-vertrouw-jezelf-weer.html

Als je veel zelfvertrouwen hebt zit je lekkerder in je vel en heb je het gevoel dat je de hele wereld aankunt.
Deze 4 tips helpen je snel meer zelfvertrouwen te krijgen.

http://www.sochicken.nl/jezelf/4_tips_voor_meer_zelfvertrouwen.html