Ouderen hebben meer last van de kou omdat de opening en sluiting van de bloedvaten, die zorgen voor warmteregulatie, minder goed werkt. Ze hebben ook meer kans op aderverkalking, wat zorgt voor een slechtere bloedsomloop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zelfde reden dat vrouwen niet goed tegen de kou kunnen: slechte doorbloeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder sterk hard, waardoor slechtere doorbloeding vooral van de ledematen.

Toegevoegd na 24 seconden:
hard=hart natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt het niet alleen door al genoemde lichamelijke oorzaken, maar omdat ouderen over het algemeen meer stilzitten. Als je beweegt heb je minder warmte nodig als wanneer je stilzit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degeneratie van het lichaam vaak in combinatie met weinig lichamelijke beweging, of, zoals het schrijnend voorbeeld van onze 'bejaarden- en verzorgingshuizen, te weinig beweging krijgen...