Waar kan ik het best een vliegmedische keuring ondergaan?

Of een paar instanties waar het überhaupt kan. Is het trouwens ook mogelijk om dan alleen een keuring voor de ogen te doen? (kleurenblindheid bijvoorbeeld).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het Aeromedisch Instituut is hét expertisecentrum op het gebied van vliegmedische keuringen.
Ze worden zowel nationaal en internationaal erkend en hebben het vertrouwen van grote luchtvaartmaatschappijen, maar ook van vliegclubs en particulieren.

Als het alleen om keuring van je ogen gaat zou ik in eerste instantie naar een opticien gaan.
Deze kan o.a. ook de Ishiharatest (kleurenblindheid) doen en advies geven. Dit is in elk geval een stuk goedkoper, maar uiteraard geen officiele vliegmedische ogenkeuring.
De opticien kan je in veel gevallen al wel aangeven wanneer je niet door een vliegmedische keuring komt. Je kunt je dan de moeite en het geld besparen.