Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe word je hard?

Met hard bedoel ik het vermogen om meer tegen pijn te kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Incasseringsvermogen heet dat, een goede training is om op een vechtsport als karate of kickboksen te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das het probleem ; ik doe al jaren vechtsporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, dan wordt het zaak je hersenen te laten wennen aan een ander pijnniveau. Klinkt vaag maar het schijnt echt te werken: http://www.stylishandtrendy.com/health/reduce-pain-sensitivity-by-doing-zen-meditation/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het echt een probleem is, is het misschien tijd om op een ander (vecht)sport over te stappen. Welke sport beoefen je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen die kunnen incasseren, betalen vaak uiteindelijk een hoge prijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit op kickboxen en het is ook een goeie zelfverdediging!
Laatst werd ik in m'n nekgegrepen dus ik draai me om en Boem:) bleek het die lekkerding van m'n school(balen)
maar ik loop altijd met vuisten;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je jezelf echt goed wil verdedigen kun je ook andere sporten doen, bv judo. Ik ken mensen die op hoog niveau kickboxen deden en dat is eigenlijk geen normale sport meer. tegen een metalen pijn trappen, tot bloedens toe. Om die pijngrens murf te slaan. Mijn ervaring is dat mensen die zoveel pijn niet willen voelen, vaak andere ellende hebben om weg te stoppen. Als jij zegt "dit gaat boven mijn pijngrens"is dat niet raar maar verstandig. Karate is trouwens ook een mooie sport, ook prima voor zelfverdediging, maar niet zo extreem als kickboksen. Kijk zelf eens wat rond wat misschien beter bij jou past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden