Hoe word je hard?

Met hard bedoel ik het vermogen om meer tegen pijn te kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

Incasseringsvermogen heet dat, een goede training is om op een vechtsport als karate of kickboksen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das het probleem ; ik doe al jaren vechtsporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, dan wordt het zaak je hersenen te laten wennen aan een ander pijnniveau. Klinkt vaag maar het schijnt echt te werken: http://www.stylishandtrendy.com/health/reduce-pain-sensitivity-by-doing-zen-meditation/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het echt een probleem is, is het misschien tijd om op een ander (vecht)sport over te stappen. Welke sport beoefen je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen die kunnen incasseren, betalen vaak uiteindelijk een hoge prijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit op kickboxen en het is ook een goeie zelfverdediging!
Laatst werd ik in m'n nekgegrepen dus ik draai me om en Boem:) bleek het die lekkerding van m'n school(balen)
maar ik loop altijd met vuisten;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je jezelf echt goed wil verdedigen kun je ook andere sporten doen, bv judo. Ik ken mensen die op hoog niveau kickboxen deden en dat is eigenlijk geen normale sport meer. tegen een metalen pijn trappen, tot bloedens toe. Om die pijngrens murf te slaan. Mijn ervaring is dat mensen die zoveel pijn niet willen voelen, vaak andere ellende hebben om weg te stoppen. Als jij zegt "dit gaat boven mijn pijngrens"is dat niet raar maar verstandig. Karate is trouwens ook een mooie sport, ook prima voor zelfverdediging, maar niet zo extreem als kickboksen. Kijk zelf eens wat rond wat misschien beter bij jou past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..tegen een metalen pijp trappen, moest daar staan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:"het is ook een goeie zelfverdediging!" en ik sla een vriendin per ongeluk?
dat is goed fout...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit al jaren onder judo, heb zelfs karate gedaan en doe nu thaiboxen.
volgens mij is dit vooral een mentale kwestie
maw het zit tussen je oren
zie bijv de link die gaat over fietsen, daar zeggen ze dat je "bereid moet zijn om pijn te lijden".
amigo
13 jaar geleden
van hardlopen wordt je lichaam heel erg hard, maar ook van lichte oefeningen die heel snel gaan, zoals touwtje springen. vergeet niet dat voeding ook extreem belangrijk is, voornamelijk eiwitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als jij veel hardloopt en touwtje springt, en ik geef je een paar stompen en trappen, kan jij dit beter kan verdragen?!? Je incasseringsvermogen kan je alleen opschroeven, door...jawel...te incasseren! Daarnaast is het een kwestie van "put your mind to it"
Als je pijn hebt worden er signalen verstuurd naar je hersenen dat er iets gebeurt met je lichaam wat niet in orde is, zoals een harde klap of een snee, je hersenen sturen hierop een signaal terug zodat er stoffen vrijkomen die ervoor zorgen dat je pijn krijgt. De pijn is een vorm van bescherming omdat je hierdoor spieren aanspant, je vitale delen probeert te beschermen.

Door een dergelijke situatie met enige regelmaat te herhalen zal uiteindelijk de productie van de stoffen verminderen waardoor je beter tegen pijn kunt. (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet iets wat je zomaar kan veranderen. Je maakt dingen mee, verwerkt het en leert er van en daar word je hard van.
Tuurlijk, zelfverdediging of vechtsport helpt je om je zekerder en minder 'zwak' te voelen maar ik denk niet het zo maar weg gaat. Pijn is een signaal van je lichaam en dat signaal is er niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je fysieke of emotionele pijn?
Fysiek kun je je lichaam trainen om meer op te kunnen vangen. Dat kan ook doordat je jezelf beter oefent in gevechtstechnieken. maar een onverwachte klap doet ook op een getraind lichaam pijn en valt moeilijk op te vangen.
Wat emotionele pijn betreft, hoop ik niet dat je naar ongevoeligheid streeft, met het niet meer hoeven aan te voelen van zaken en anderen doe je jezelf en de mensen rondom je tekort. Levert niets op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Placebo's slikken die 'de pijn verminderen'. Maar dan moet je dus niet weten dat het een placebo is.. Is onderzoek naar gedaan en is echt aangetoond dat dit zo werkt.

Mensen kregen een paar stroomschokken, van zwak naar steeds sterker.

De eerste groep kreeg een placebo die de pijn zou verzachten, de tweede groep kreeg geen placebo, de derde groep kreeg een placebo die zogenaamd de pijn intenser zou laten beleven.

De mensen uit de eerste groep reageerden inderdaad minder fel dan de tweede groep en konden alle stroomschokken verdragen.
De derde groep konden de laatste stroomschokken bijna niet verdragen van de pijn en schreeuwden het uit.

Het zit dus vaak tussen je oren maar ik denk wel dat je het kan trainen door veel oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trainen,en de pijn negeren.daar wordt je hard van.
of het gezond is,is een andere vraag.