Wat zou je doen, wanneer je weet dat je over enkele maanden sterft?

En dan de logische vervolg vraag. Waarom gok je erop dat je meer tijd hebt? Als je die dingen niet doet.

Ik zie dat veel mensen met een reactie hier ervan uitgaan dat de dood aangekondigd wordt.

Dank allemaal!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De belangrijkste dingen zijn wel doorgesproken, want de dood komt altijd onverwacht. Mijn 'nabestaanden' zijn goed op de hoogte van mijn wensen enzo.
En verder , tja, ik leef gewoon mijn leven zoals ik dat altijd heb gedaan ; er staan geen 'try befor you die'- dingen op mijn lijstje ofzo. Zouden die er wel op staan, dan zou ik daar denk ik werk van gaan maken.

Maar je vervolgvraag is natuurlijk het interessantst. Waarom doe je die dingen niet als je die boodschap / kennis niet hebt ?? Omdat je dan, denk ik, voornamelijk bezig bent met je gewone leven te leven. Je gaat er min of meer vanuit dat je ongeveer de gemiddelde levensverwachting zult hebben, en dat sommige dingen moeten wachten tot de tijd daar is.

Ik heb best wat vage plannen voor dingen die ik ooit zou willen doen of proberen of heen zou willen, maar die NU uitvoeren wordt erg onpraktisch, in de spits van het leven, met schoolgaande kinderen, een werkende man, vier vakantieweken in het jaar, een volle agenda.....zou één van ons wéten dat er niet veel tijd meer is, dan gaat dat gewone leven natuurlijk even niet meer door. Maar zolang alles nog op rolletjes loopt, zal mijn man geen jaar vrij nemen en de kinderen een paar maanden uitbesteden om dingen te doen die nu gewoon maar even een paar jaar moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Kijken of sex uit medelijden lekker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe altijd al of ik de volgende maand sterf, de volgende week, of het volgende moment... Ik ben er klaar voor... Dus waarom zover voor je uitgooien, als het volgende moment al niet zeker is...

Ik sterf alsof mijn leven af van afhangt, elk moment...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou me enorme zorgen maken over m'n katjes (met gebruiksaanwijzing ,voor 3 van de 5).
ik zou pas rust hebben als daar een goed huisje voor is gevonden.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik zou zo veel mogelijk tijd met familie en vrienden door willen brengen.
En ik zou ontmaagd willen worden (ik ben pas 14 jaar, maar toch. Ik wil weten hoe dat is ;-) )

En ik zou er niet op gokken dat ik meer tijd heb, omdat ik dan misschien al dood ben, voor het ontmaagden. En dat wil ik echt niet missen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xD ik verwachtte eigenlijk niet dat ik binnen een maand dood zou gaan.. Is dit een bedreiging? xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja oké.. Maar het is een beetje hypocriet om nu een hoer te zoeken die mij gaat ontmaagden, alleen omdat je nooit weet wanneer je dood gaat.. Nee, je moet de eerste keer bewaren voor iemand waar je 'echt' van houdt. Tenminste, dat zegt iedereen altijd, dus wie ben ik om daar niet naar te luisteren ;-)
In ieder geval mijn testament maken. Iedereen die me lief is op de hoogte brengen. Veel tijd met ze doorbrengen. Idien mogelijk een reis maken. Nog wat van de wereld zien, in ieder geval. Lol maken! Niet bij de pakken neerzitten.

Toegevoegd op 22-06-2009 20:30:14
Idien=Indien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou allereerst aan een boek schrijven denken. Ik wil dat mensen mij nog gaan herinneren, ik wil een statement maken. En aangezien ik weet dat ik over enkele maanden sterf dan heb ik tenminste een verhaal te vertellen (eindelijk een onderwerp : O) en dan schrijf ik over mijn laatste maanden en dat boek kan andere mensen met een beperkt leven helpen zich door de periode heen te slaan, want het boek staat dan natuurlijk vol tips uit eigen ervaring ; )
Verder denk ik dat je een deadline moet stellen: de dingen die je echt wil doen doe je voor die datum (de dag dat je gezegd bent dood te gaan) en als die dag dan voorbij kruipt is er natuurlijk een onzekere periode, maar ook een periode van rust: je hebt alle dingen gedaan en kan nu afwachten... Dat zijn dan de laatste noten van je boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zoveel mogelijk tijd met mijn kinderen doorbrengen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gaan zeilen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen met werken en een dagboek bijhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou balen, want er is nog zoveel wat ik moet doen. Maar ik zou proberen er nog te zijn voor mijn familie, zolang het nog kan. Maar meestal zijn die laatste maanden dan geen feest meer, he....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oude rekeningen vereffenen. Wie maakt me nog wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zoveel mogelijk tijd door brengen met alle mensen die me lief zijn!!
Dit alles onder het genot van fijne muziek, heerlijk eten en drinken.
Alle fotoboeken erbij en alle prachtige herinneringen ophalen, veel lachen, veel praten, veel genieten met en van elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn bruiloft vervroegen.

Daarna reizen en delen van de wereld zien waar ik nog niet geweest ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles verkopen en mijn gezin meenemen op reis, zolang ik dat nog kon... een boek schrijven over mijn leven en met wat ik de kinderen allemaal nog zou willen meegeven..Verder vooral mezelf blijven en vertrouwen....