Een paar kilo afvallen door niet meer te snoepen...kan dat?

Ik ben een behoorlijke snoepkont, eet elke dag wel koekjes en soms snoep of iets hartigs in de avond. Maar ik ben niet dik, helmaal niet zelfs. Maar heb wel net iets te veel vetjes voor het strandweer. Stel ik laat vanaf maart al het lekkers v oor wat het is en ga verder niet op een dieet ofzo, en beweeg gezond ( heel fysiek werk en veel op de fiets en wandelen met de honden) zou ik dan een kilo of 4. Kwijt kunnen raken? Ik ben 1.68 en weeg nu 61 kilo...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.5K

Het beste antwoord

Als je vanaf nu alles waar suiker in zit laat staan en alle slechte koolhydraten drastisch vermindert, ben je die vier kilo zeker kwijt in 6 weken.

Begin eerst met afbouwen en veel water drinken want een suikerverslaving kan best lastig zijn als je gaat afkicken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij als je gezond eet, niet snoept en ong. 30 min per dag beweegt zou het goed moeten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom begin je nu al niet met het snoep te laten staan, scheelt je al 2 weken suiker. En ja geen snoep meer gaat schelen, zal bij jouw lengte en gewicht niet echt veel zijn, en misschien van de evrkerde plaatsen, maar als je gezzond blijft eten is het prima
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
zou heel goed zijn meteen al eea te laten
je voelt je dientengevolge beter
beweegt beter
voor je hele systeem beter
gewoon doen, zou ik zeggen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door alleen niet snoepen zal het lastig worden.
als je minder calorieën tot je neemt hoef je deze niet te verbranden maar verbrand je bij beweging de calorieën die je al hebt opgeslagen.

door gezond te eten, veel bewegen en meer verbranden dan dat je opneemt maakt dat je verstandig lijnt.
hoeveel kg je af zal vallen kunnen we niet voorspellen, ook niet hoe snel dit gebeurd (snel afvallen is niet gezond!!) maar het zegt niet dat het onmogelijk is om geen 4 kg af te vallen.
4 kg aan vetweefsel is een heel volume. pin je niet vast op de kg's dit zegt immers niets over jouw bouw en spierweefsel namelijk.

daarbij komt dat je niet te zwaar bent.

je BMI is 22 . bij een BMI tussen de 20 en 24,99 heb je een normaal gewicht. bij een BMI onder de 19 (voor mannen 20) is er sprake van ondergewicht.