Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een paar gekneusde ribben opgelopen. Erg pijnlijk. Iemand een idee hoe dit het beste te behandelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beterschap, is heel vervelend en pijnlijk

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Au wat vervelend nou! Het enige wat je kan doen is rust nemen, paracetamol (of aspirine, het is maar net wat je het liefst wil) en heel langzaam aan op geleide van pijn een beetje te proberen te bewegen om te voorkomen dat de spieren stijf worden en verkrampen. In ieder geval kan het vrij lang duren voor het over is. Rust is in ieder geval heel belangrijk.

Sterkte!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, hoesten kan wat minder pijnlijk zijn als je een kussen tegen je aan klemt.
En als de pijn weg is maar je maakt een verkeerde beweging, dan kan het er weer 'in schieten', maar die pijn is minder heftig en snel weer weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja bij mij is 1 keer de aanhechtingsspier en de pezen daar omheen van de ribben zomaar losgeschoten. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn, zelfs ademen ging piepend. Ribben zijn echt gevoelig..!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor jullie medeleven. Vervelend die ribben. Niezen is bij mij trouwens het ergste en ik hen hooikoorts.........

Andere antwoorden (4)

Ga naar de dokter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig bewegen, gezond eten, veel rust en slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rust. niet hoesten, lachen, niezen etc. Dat is allemaal erg pijnlijk. En ik spreek uit ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat er aan gekneusde ribben gedaan kan worden is laten genezen met rust. De dokter kan er niets aan doen, hij kan je rib toch niet in het gips zetten ? Het is idd een zeer pijnlijke blessure, dus haal een voorraadje pijnstillers in huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding