Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een borst onderzoek gehad en nu zit er een kleine cyste in mijn linker borst wie weet of ik dat beter weg kan laten halen of laten zitten

de arts zei gat ik het weg kon laten halen maar ook gewoon laten zitten nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen wie weet er advies of heeft ervaring op dat gebied

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
891

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het je geruststelt zou ik het weg laten halen. Anders ga je je er alleen maar zorgen over maken. Zie je dat niet zitten dan is er ook geen bezwaar tegen om het te laten zitten. Het is in principe niets kwaadaardigs, maar een holte gevuld met vocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou het alleen weg laten halen als het pijn doet of als het heel hinderlijk is. De kan dat het teruggroeit is namelijk vrij groot en dan is de operatie voor niks geweest!

Toegevoegd na 39 seconden:
kan = kans

Toegevoegd na 2 minuten:
Een vriendin van mij heeft het ook gehad, het is drie keer weggehaald en nu is het weer terug en doen ze het niet meer weghalen, omdat het geen effect heeft. Dus uiteindelijk drie keer voor niks geopereerd!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het weg laten halen. Anders voel je steeds een bobbeltje. Het hoort er niet. Kunnen ze het gelijk onderzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ook weg laten halen.
Omdat ik anders toch de hele tijd ga voelen of het groter of niet groter wordt.
En dan alleen maar in de zenuwen ga zitten en denken of ze het wel goed hebben dat het alleen maar een cyste is.
En daar gaf de arts mij gelijk in, en je ziet niks van het sneetje ook als ik toples zou gaan zitten zie je er niks van.
Want soms moet ik zelfs goed zoeken welke borst het bij mij was.
En ik spreek dan nog wel over 25 jaar geleden dus misschien zijn die sneetjes nu nog beter dan toen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag; "wie weet". Ik denk toch echt de arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag een tweede mening (second opinion) van een andere arts. Bij voorbeeld in een ander ziekenhuis. Vraag daarover advies aan je huisarts als je die vertrouwt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer het je onzeker maakt zou ik het weg laten halen. Zelf ook gehad, is zo gepiept
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij gingen ze met een naaldje via de zijkant in mijn borst. Geen litteken dus
ik heb ze zelf ook ik heb ze in het begin leeg laten halen wat zeer doet en een dag erna lopen ze gewoon weer vol vragen of je elke jaar een borst onderzoek krijg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding