Met de helm op geboren?

Ben je bijzonder indien je "Met de helm op geboren bent?" Mijn partner is benieuwd of mensen iets zinnigs kunnen melden over deze uitdrukking, anders dan de empirische verklaring...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gevonden op de site als vermeld in de bron: "Vroeger zei mijn moeder wel eens, je bent met de helm op geboren. Als ik dan naar de betekenis vroeg zei ze, dat zal je later nog wel merken en daar liet ze het dan bij. Met een schouderophaal ging ik dan weer over tot de orde van de dag. Inmiddels heb ik het wat nader uitgezocht. Het blijkt dat een kind soms wordt geboren terwijl de vliezen nog niet zijn gebroken. Het lijkt dan net of het kind bij de geboorte een helm op zijn hoofd heeft. Nu worden er aan mensen die met de helm zijn geboren soms paranormale krachten toegekend. Dit zou komen omdat de grote fontanel bij geboorte beschermd wordt door de vliezen. De grote fontanel zou de lichamelijke uiting zijn van het 1e chakra waarmee je verbonden bent met de niet-stoffelijke spirituele wereld."

Bronnen:
http://www.vijftigplusser.nl/?page=vriende...

Mijn vader was met de helm op geboren, maar had geen enkele paranormale gaven.

Volgens mijn moeder ben ik met de helm op geboren. Net als in de link heb ik ook iets dergelijks meegemaakt,maar zoals ook werd gezegd in de link zal ieder mens wel eens zoiets (voelen dat er iets gaat gebeuren) hebben.

Als je met de helm op geboren bent, heb je een deel van de vruchtvliezen om het hoofd gehad. Dat kan, het is een normale variatie die geen complicaties geeft (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de ook veel voorkomende om de nek gedraaide navelstreng). Het bakerpraatje dat je dan paranormaal begaafd zou zijn is natuurlijk kolder, maar voor iemand die er in gelooft zou het natuurlijk wel een heeel sterke aanleiding kunnen zijn voor een self-fulfilling prohecy. Paranormale gaven stoelen voor een heel groot deel op geloven en aannames, en zo ongeveer alles kan er voor in aanmerking komen, dus waarom dat niet ?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100