Hoelang duurt krentenbaard?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.2K
Antoni
14 jaar geleden
Voor antwoorden op medische vragen, kan je het beste naar je huisarts gaan. Ik wil niet vervelend doen, maar dit is gewoon zo.

Het beste antwoord

Toen ik een paar jaar geleden krentenbaard had duurde krentenbaard op zich ( het echte ziek zijn) 1 week maar het duurde 2enhalve week voordat alle korstjes weg waren en ik niet meer besmettelijk was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Krentenbaard gaat meestal binnen één tot drie weken vanzelf over. De genezing wordt echter sterk bespoedigd door het lokaal aanbrengen van (een crème of zalf met) antibiotica.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krentebaard is uiterst besmettelijk, en kan zich behoorlijk uitbreiden dus wel behandelen. Als het kleine plekjes zijn zal de arts zalf voorschrijven en anders een antibioticakuur. Het kan erg hardnekkig zijn, uit ervaring, en gaat echt niet zomaar over in alle gevallen.

Toegevoegd op 14-06-2009 11:31:45
Wel naar de arts ermee dus osf de assistente bellen, die hebben vaak ook een goed advies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet er voorzichtig mee om gaan. Het is voor jouw heel vervelend. Met zo`n twee of drie weken kan je er af zijn. Dit kan met zalf die onzichtbaar in de huid trekt. Je kunt dit verkrijgen bij de huisarts en wordt vergoed door de verzekeringen. De zalf die goed werkt is Ketaconazol. Als je bij deze zalf het resultaat te weinig vind kun je over die zalf een andere gebruiken de naam is Dermavate zalf die laatste heeft cortico`s die zeker helpt. Die laatste zalf mag maar 7 dagen gebruikt worden en even uit de zon blijven. Als je diabetes hebt kan de krentenbaard terug komen en zal je ketaconazol elke ochtend in de rest van je leven moeten gebruiken. Dit omdat de combinatie met diabetes de invloed van bacterie op de huid heel groot is. Dit laatste wordt alleen gediagnostiseerd door een dermatoloog. Een lang verhaal, maar het is echt èènvoudig te doen. je ontkomt niet aan het bezoeken van een huisarts. Sterkte Addy