Welke van de tweeling is ouder? het kind dat net voor de wintertijd word geboren of het kind die er na word geboren? zie extra uitleg.

voorbeeld: kind A wordt geboren om 02:50 dan is dat de officiële tijd. Kind B komt om 03:10 maaaaar dan gaat de klok een uur teug dus is de officiële tijd 02:10. Wie is er dan nu eigenlijk ouder??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik, echt leuke vraag. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
supervraag +

Antwoorden (3)

Wat een grappige vraag!
Het is echter nog steeds kind A, gewoon omdat hij/zij er al een tijdje is voordat kind B komt. Door de klok een uur terug te zetten, is kind B er niet ineens eerder.
Daarnaast is tijd verzonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die het eerst geboren wordt is het oudst. Daar kan geen winter- of zomertijd of welke tijd dan ook iets aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord zou zijn: beiden!

Kind A wordt als eerste geboren en is dus effectief de oudste. De tijd op het geboortekaartje (in het ziekenhuis) zal echter 2:50 uur vermelden.

Kind B wordt als tweede geboren en is dus volgens de inschrijving het oudste, aangezien de tijd op het geboortekaartje (in het ziekenhuis) 2:10 uur vermeldt.

Kind A is dus werkelijk de oudste, kind B is technisch gesproken de oudste. Maar zolang het hier niet om de kroonprins(ses(s))sen gaat maakt het gelukkig niet veel uit ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar stel, dat het hier om 2 boerenzoons gaat, waarvan de oudste de boerderij erft en de jongste zich maar moet zien te redden, wat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij boerengezinnen erven alle kinderen, degene die het bedrijf overneemt koopt de anderen uit