Misschien heb je jezelf geconditioneerd (geleerd) om overdag niet te drinken omdat je het misschien vervelend vindt naar andere wc's te gaan (of was dat in het verleden zo) en dus wil je geen dorst voelen terwijl je normaal zou moeten drinken.
's Nachts als je helemaal ontspant is er geen wil meer die het drinken verbiedt en dan moet je de schade van overdag inhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ten eerste af van de hoeveelheid die je overdag drinkt. Dit moet in gezonde situatie ongeveer 2 liter zijn. Dus als je overdag te weinig drinkt kan het zijn dat je s'nachts dorst krijgt wat mij onwaarschijnlijk lijkt.
Wat er meer op lijkt is dat je met je mond open slaapt en daardoor je keel en mond uitdroogt. Dit kan een dorstig gevoel veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ken ik heel goed, heb hierover ook al een vraag gesteld.als je overdag niet drinkt omdat je geen dorst voelt (je hebt er wel, maar je lichaam geeft geen signaal omdat je geest met andere dingen bezig is) moet je dat 's nachts inhalen.
Sinds ik overdag meer drink heb ik geen nachtelijke dorstaanvallen meer. Ik vind het wel helemaal niet leuk om meer te drinken, drink ook ondanks het feit dat ik idd geen dorst voel, maar het helpt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is je slaapkamer stofvrij?
Wat verder kan uitmaken, is als je heel veel "maalt" (lang wakker ligt om te denken), dit er volgens mij voor zorgt dat je snel een droge mond krijgt (althans dat is mijn eigen ervaring).
Maar er zijn vast nog veel meer mogelijke verklaringen.
13 jaar geleden
Ik weet niet of je 's avonds alcoholische drankjes nuttigt, maar als je dat doet, dan zou dat de reden kunnen zijn van je dorst 's nachts ... alcohol drijft vocht af uit je lichaam namelijk.

Toegevoegd na 14 minuten:
Mocht dit niet het geval zijn, dan zou het ook kunnen dat je overdag niet genoeg vocht tot je neemt en dat je daardoor 's nachts dorst krijgt .... mocht dat het geval zijn, probeer dan overdag wat meer te drinken, maar het is ook altijd goed om 's nachts een flink glas water bij je bed te hebben.
Probeer te voorkomen dat je dorst krijgt ... drink liever ervóór. Dorst hebben is eigenlijk een teken dat je iets te laat vocht tot je neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om hier een goed antwoord op te geven verschaf je te weinig informatie.

-drink je overdag voldoende? zo niet vul je je behoefte op een ander moment aan

-zweet je veel tijdens je slaap? dan zal ook dit tekort aangevuld moeten worden

- is de luchtvochtigheid in de slaapkamer niet te laag? droge lucht, droge neus en keel betekenen dorst

- moet je ook vaak plassen? kan duiden op problemen met de urinewegen.

als je ondanks het drinken van normale hoeveelheden hier last van blijft houden is een bezoekje aan de huisarts heel verstandig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk omdat je s nachts zo zweet door je deken en als het zomer is helemaal