Wat is het beste verteerbaars-te eten die het beste valt na een nacht overgeven?

Ik heb nu al de hele dag niet gegeten en begin wel trek te krijgen nu maar niet trek in weer te moeten overgeven dus moet ik het rustig aan doen. Ik drink de hele tijd door maar verlang ook naar iets om te eten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
93.8K

Antwoorden (13)

na een vervelende buikgriep vorige week ben ik weer pgestart met een paar beschuitjes met heel dun jam, en dat ging goed!

Toegevoegd na 59 seconden:
opgestart dus, ik ben een rommelpot vandaag qua typen, sorry :)
Rieneke1
13 jaar geleden
persoonlijk valt bij mij dan altijd iets zouts goed. Bv zoute crackers oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slappe thee met een droge beschuit is van oudsher wat je het beste nu kunt drinken en eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets licht verteerbaars en zonder kruiden.

begin eens met een beschuitje of een cracker.
ben je flauw en toe aan wat hartigs kan je wat bouillon proberen of wat cup-a-soup (geen pittige of met veel kruiden dus, maar een helder soepje)

beterschap, en eet smakelijk als je zover bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die cola wel liefst een beetje laten 'ontprikken', koolzuur kan de maag nogal prikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen dank ! .......en geen 'u' :O)
Ik heb dan meestal zin in pepermuntthee en fruit (een appel of meloen of zo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon proberen waar je trek in hebt voor zover dat niet te vet of te kruidig is, en beginnen met kleine porties.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lauwe coca cola brengt je maag weer tot rust en haalt de misselijkheid een beetje weg, als je ook diarree hebt kun je het beste er nog een theelepeltje zout bijdoen, om ontstane tekorten bij te vullen (uitdroging). Als dit goed valt, kun je beginnen met een geraspt appeltje (zonder schil) en een droog beschuitje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een beschuitje, cracker, cracotte of een toastje met wat beleg, altijd goed. En neem daar bij een lekker kopje thee of bouillon.
Voor wat betreft fruit zou ik niet iets nemen wat je darmen gaat stimuleren, een rijpe banaan zou bijvoorbeeld prima zijn.
Als je trek hebt om te snoepen zou ik daar nog wel even mee oppassen, een biscuitje zou bijvoorbeeld prima zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste iets eten dat licht verteerbaar is, dan heeft je maag niet zo veel te 'verduren'. Denk bijvoorbeeld aan een beschuitje met een dun laagje boter en een beetje suiker, als je er hiervan twee eet hoef je geen ontbijt meer te eten. Ten eerste gaat dat er waarschijnlijk niet in als je ziek bent, en ten tweede kan je maag dat nog niet verdragen na een nacht overgeven...

STERKTE!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het ziekenhuis geven ze eerst smeerkaas. Later mag dat ook op een beschuit. Heeft voor mij altijd goed gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bouillonnetje ;) Ook werken dingen als beschuiten met smeerkaas/jam (geen zwaar spul) goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeibaar voedsel een beetje drinkontbijt( zitten vezels ed in) een beschuitje of een maria koekje geen vette dingen zoals kaas ed sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(gedroogd) Fruit, rauwe ongezoute noten, groenten.
Kortom onbewerkte, rauwe, voedzame producten, die zorgen dat je ook snel herstelt en energie krijgt.
Wat dacht je van vb een peer-banensmoothie met vijgen. Of een koude soep van avocado, komkommer en geweekte cashewnoten in de blender..
Zie ook de film Food Matters