iemand tips voor een 15 jarig meisje die overgewicht heeft???

ik ben 15 jaar en heb dus echt overgewicht.. ik zie wel veel tips en vragen van anderen die zich zelf te zwaar vinden hier.. maar ik wil een duidelijk antwoord omdat iedereen natuurlijk een andere leefwijze heeft..
help aub.

Ik zal mijn dag menu even beschrijven en ik hoop dat jullie me kunnen helpen om wat gezonder te gaan eten en af te vallen! want ik ben veel te zwaar.

ontbijt: 1 boterham met jam en glas optimel
tussendoor: schoolkoek en pakje drinken
middag eten: 2 boterhammen met kaas/ jam/ hagelslag en een cracker met kaas. en een pakje drinken of cristal clear.
tussendoor: schaaltje chips of een koek en een blikje redbull.
avond eten: aardappels met groente en vlees, maar ook een aantal keer patat en een glaasje optimel.
savonds: een koek en wat drinken.


ik drink de laatste tijd ook al veel thee zonder suiker..
maar natuurlijk ook elke dag een blikje red bull en dat is natuurlijk 1 blik suiker... maar vind het zo lekker.
ook eten we zo nu en dan patat .. omdat het koken er niet altijd van komt. ( daar kan ik niks aan veranderen)

ik heb vaak honger.. dus grijp ik maar naar de chips of een koek.

weet iemand andere tussendoortjes?? of bepaalde koekjes waar weinig calorieen in zitten??
en iets vervangents voor het blikje red bull??

En in welke snack zit het minst calorieen als we patat halen???

help aub.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

hee! ik ben zelf ook 15. Ik was op een gegeven moment mij overgewicht zó zat, dat ik naar de dietiste ben gegaan. Het was nog niet eens zo heel erg nodig, maar ik wilde het gewoon niet meer. Het klinkt een beetje drastisch, daarom wilde ik het eerst ook niet, maar het valt echt heel erg mee, en ik heb in ieder geval een goeie manier gevonden om af te vallen. Nu ben ik 3 maanden verder, en ben ik 20 kilo afgevallen. Ik ben 1,79 en weeg nog maar 64 kg. Op een goeie manier! dus praat erover met je ouders (moeilijk onderwerp om aan te snijden, ik weet het) en ga dan naar de dokter. Die geeft je een verwijsbrief, en dan word alles nog vergoed ook! Je manier van eten is trouwens echt niet goed. je snoept wel, maar eet heel weinig, dat is niet gezond. Ik eet juist wel best veel en snoep niet, dan is het veel makkelijker vol te houden! hier het weekmenu dat ik heb gekregen: - 's ochtends: 2 boterhammen met dieethalvarine (heel dun laagje, maar moet toch want er zitten vitaminen in die vet opruimen) daarop mager beleg (kipfilet, ham, slanke kaas) en een glas melk of optimel drink - tussendoor: een stuk fruit naar keuze (hoogstens 2x per week banaan of mango) of een plak ontbijtkoek (40 gram) - 's middags: 3 boterhammen met dieethalvarine en mager beleg (stroop of sandwichspread of honing mag ook, maar niet te dik!) - tussendoor: een stuk of een plak ontbijtkoek - 's avonds: 2 opscheplepels groenten, 2 hele aardappels en een stuk vlees, vis of een vleesvervanger (geen of magere jus!) het liefst gebakken in olijfolie. - voor het slapengaan: een stuk ontbijtkoek met warme melk. zorg ervoor dat je sowiezo 2 stuks fruit eet per dag! liefs, kusjes en succes meissie! Toegevoegd na 4 minuten: oh trouwens, die koekjes waarvan men zegt: daar zit niets in! (schoolkoekjes van milka, evergreen, sultana) moet je niet helemaal eten hoor! als je daar al voor kiest, neem er dan één ipv een heel pakje! ook je zoete drankjes moeten weg (redbull, dat zit echt bomvol calorien) en ga trouwens zelf eens koken. het is heel leuk als je er eenmaal aan begint, en je kunt zelf kijken hoe gezond je je maaltijd wilt hebben. eet veel rauwkost, dat vult. patat? bak het in de oven of eet er niet te veel van!

Als ik je lijstje zie wat je allemaal eet schrik ik daar een beetje van. De redbul zou ik al laten staan en die koekjes ook. Het is in het begin moeilijk maar zodra je resultaat ziet ga je er plezier in krijgen. Warom ga je niet naar een diëtiste, die kan je een heel eind op weg helpen.

Het puntendieet van de Weightwatchers, via deze site gevolgd, heeft mij drie jaar geleden in 5 maanden van 25 kilo afgeholpen... http://www.wijvallenaf.nl/Propoints/Punten-Boodschappengids.html Toegevoegd na 1 minuut: Begin 's ochtends met een vezelrijk ontbijt en eet de rest van de dag matig. En beweeg voldoende.

In iedergeval die Red-Bull moet hij dit lijstje. En als je honger hebt niet grijpen naar de Chips of koekjes. In één Red-Bull flesje zitten 5 suikerklontjes. Maar verder zit er nog veel meer ongezonde troep in gedumpt. Ik heb ook gelezen dat je niet teveel Optimel moet drinken. Daar zitten ook wat rare spulletjes in. Ik zou ook die patat niet al te vaak eten. En als je echt een koekje wil met weinig calorieën gewoon een biscuitje. En Red-Bull vervangen door Water of thee (Zonder suiker) In alle snacks zitten veel calorieën. Ik denk dat de gezondste een groenteburger is. Snacks zijn meestal niet zo gezond. Let je etenstijl. En eet niet elke dag hetzelfde! Toegevoegd na 1 dag: Sorry het was Die Red-Bull moet zeker uit het lijstje

Ik vind het altijd erg gevaarlijk als je als jongere van zichzelf zegt te dik te zijn. Bereken op de volgende site eerst eens je BMI door je lengte en gewicht in te vullen: http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx Als je BMI te hoog is dan kan je inderdaad naar je voedingspatroon kijken, maar ook naar je bewegingspatroon. Sport je bijvoorbeeld? Ga je met de fiets naar school? Als dit het enige is dat je eet zou je namelijk heel weinig calorieën al binnen krijgen. Ik denk dat je niet alles invult. Een blikje red bull per dag is niet persé ongezond als dit de enige frisdrank is die je drinkt en voor de rest water. Het is heel belangrijk om inzicht te krijgen in je voedingspatroon. Je zou een week lang alles moeten bijhouden wat je eet en hier ook volstrekt eerlijk in zijn. Je kunt dit invullen op de volgende site: http://eetmeter.voedingscentrum.nl/ Tijdens het invullen krijg je een goed beeld of je gezond of ongezond eet. En op deze site kan je ook goed bekijken welke voedingsmiddelen meer of minder calorieën bevatten. Voor wat betreft de patat; Je zou kunnen voorstellen om er een schaal sla of komkommer bij te eten en wat minder patat. Dat is natuurlijk een veel betere snack. Persoonlijk ben ik van mening dat jongeren in de groei voldoende moeten eten en niet moeten lijnen. Je kunt bij wijze van spreken beter 's ochtends 2 boterhammen eten met water, thee of melk en fruit en in de middag een stuk of 3-4. Je zult merken dat je dan minder snel naar de snacks gaat grijpen. Als tussendoor kan je een ontbijtkoek nemen bijvoorbeeld. Ook kan je zo veel mogelijk frisdrank en ijsthee e.d. vermijden en water nemen. kraanwater of mineraalwater is ook prima.

patat, aardappels rijst zijn zetmeel en ook dik makers. koek en chips zou ik laten staan of een suikervrije of light variant van nemen (een mens moet wat lekkers hebben nu en dan!) in patat zit behalve zetmeel ook veel vet. je zou hiervoor de ovenfrietjes kunnen nemen als het hele gezin het menu niet aan wil passen. optimel kan je ervangen door een light drankje of iets anders met weinig of geen calorieën. als je je melk niet lust kan je kaas op je brood doen om toch de juiste stoffen binnen te krijgen, of kwark/joghurt als tussendoortje te nemen ipv je koek of chips. lijnen gaat niet per kilo's en dit is ook niet gezond! langzamer gewicht verliezen is gezonder en gaat het jojo effect tegen. weet niet of je een sport doet of met een vriendin een afspraak kan maken om wat te joggen of te skeelers onder te binden? zelf zou ik kiezen voor een kipcorn als snack. succes met lijnen!

Veel bewegen een beetje op je voeding letten suiker achterwege laten .Probeer in iedergeval het jojo effect te vermijden .Als tussendoortje fruit .Maar veel bewegen dat is belangrijk.Geef jezelf hiervoor wat tijd,stel en schema op met je doelstellingen,en niet te streng zijn voor jezelf. Denk er aan volslank kan ook mooi zijn.

De beste optie: ga naar je huisarts, laat je verwijzen naar een diëtist en maak samen met diegene een menu dat voor jou gezond en haalbaar is. Dat betekent niet dat je alleen nog maar wortels mag knagen, want dat houd je niet vol, dus er zal heus wel wat ruimte zijn voor lekkere dingen, maar niet meer voor elke dag chips en koekjes en Red Bull, die zou je waarschijnlijk als traktatie een keer per week of zo moeten zien. Succes!

Ongeacht je gewicht is je voedingspatroon niet al te gezond. Natuurlijk is het prima om de suiker uit je thee weg te laten maar het schiet niet op als je snoep (hagelslag, jam) op je brood blijft deponeren en koek en frisdranken blijft innemen. Je krijgt zo een enorme hoeveelheid suikers en andere geraffineerde koolhydraten binnen. Als je daar gevoelig voor bent, en daar lijkt het sterk op, zorgt dat de godganse dag voor honger. Ook het gebruik van chemische zoetstof zorgt hoogstwaarschijnlijk voor meer honger. De beste tip die ik je kan geven is om jezelf te wennen aan een minder zoete smaak. Er is niets mis met drie volwaardige hoofdmaaltijden als basis. Eet volkorenbrood met bij voorkeur fatsoenlijke boter en een plak kaas, vleeswaar of pindakaas. Een keer patat is geen probleem als je er maar ruim groente en vlees/vis/ei bij eet. Tussendoor liever iets eiwitrijks als kaas of worst of een handje nootjes of wat fruit dan koek of chips. Dan heb je minder honger, je zit lekkerder in je vel en je eet hoogstwaarschijnlijk minder. Kijk vanuit die basis eens hoeveel calorieën je naar binnen werkt. Als je dan nog flink te zwaar blijft kun je beter begeleiding van een professional zoeken, bij voorkeur een diëtist.

Als ik thuis kom pak ik een wortel en snij die in stukjes. Vervolgens boven bij mijn huiswerk eet ik wel 2/3 wortels. Vervolgens heb ik geen zin meer in chips aangezien wortel al knapperig genoeg is.

Het vaalt best met wat je eet.Ook iets anders kan de oorzaak van je overgewicht zijn, schildklier problemen bijv, bezoek je huisarts eens. Verder zie ik aan het eind wel de vraag over de snack als je patat haalt. Ik zou gewoon zeggen geen snack en geen patat als je echt wilt afvallen. En sporten is belangrijk! Als je genoeg sport hoef je niet teveel te minderen met eten. MAAR: DIE REDBULL MOET WEG! Toegevoegd na 1 minuut: Oja: Als je je eetpatroon echt wilt veranderen: Je kunt je snacks ook vervangen door worteltjes en komkommer en andere lekkere (en gezonde) dingen.

Wat ik zeker zou doen is minderen in de tussendoortjes. Eet wel gewoon drie keer op een dag normaal. De honger komt waarschijnlijk door gewenning en daar moet je dus vanaf proberen te komen. Wat ik zelf altijd doe als ik uit school kom is voor mezelf een lekkere boterham maken met yogonaise (mayonaise op een yoghurt basis, dus ook niet vet), met daarop tomaat en wat peper en zout. Verder denk ik dat je gewoon gezond eet, alleen zou je stofwisseling wat langzamer kunnen zijn, tussendoortjes zijn sowieso niet zo gezond, maar als je dan bijvoorbeeld een koek neemt, doe dan een koek met wat minder calorieën (zoals Evergreen (denk ik)).

Elke keer als je denkt; ik heb trek zeg je tegen jezelf; nee ik drink eerst twee grote glazen water leeg, eens zien, dat vult veel beter dan al dat suikergedoe ;) (kon eer fftjes geen woord voor bedenken :$)

Redbull? Drink eerst maar heel veel water, dan heb je meteen geen dorst meer. Heb je trek? Eet brood of fruit. Patat? Eet geen patat, zeg maar tegen je ouders dat je een boterham met omelet wilt. Als je een ei kan bakken dan.

Ga niet op dieet, veranderen je eetpatroon en ga meer bewegen. Als je niet sport, begin dan met wandelen, gewoon straks een stukje lopen. Niet slenteren, wel een beetje doorlopen. Drink water, geen zuivel(-drankjes) en Red Bull al helemaal niet. Het makkelijkste is om altijd een klein flesje bij je te hebben. 1.5 liter per dag wordt vaak genoemd, maar in ieder geval zo veel de je urine heel licht van kleur is, ook 'sochtends. Reken trouwens eens uit wat je per maand en per jaar aan Red Bull en Optimel drinkt.. daar kan je leuke dingen mee doen. Zoek een groente uit die je rauw lekker vindt. Wortels vind ik lekker. 's Ochtends ff schrapen of schillen met een dunschiller en in een plastic zakje meenemen als tussendoortje. (ik neem altijd grote wortels (kleine penen), minder zoet, maar minder schilwerk.) ps. Red Bull is smerig en veel te zoet: Iemand die het nog nooit gedronken heeft zal het de eerste keer niet echt lekker vinden, maar je lichaam vindt de stofjes die erin zitten wel lekker. Die zijn vergelijkbaar met kleine hoeveelheden drugs, dus eigenlijk is het hetzelfde als met roken. Toegevoegd na 5 minuten: Bijna vergeten: Je bent goed bezig: tips en informatie zoeken over o.a. voedsel is een zeer goed begin. (veel mensen gaan één of ander gek dieet volgen waardoor het alleen maar erger wordt)

Bronnen:
http://www.opdieet.nl/water.htm

Dag meisje van 15 jaar. Ik ken ook een meisje wat wat aan de dikke kant was. Zei kreeg het advies van een diëtiste, die gaf het advies. Op tijd eten en slapen, en voldoende slapen ongeveer 9 uurtjes. S,morgens voor je naar school gaat yoghurt met muesli geen suiker toevoegen het is van zichzelf al zoet. Geen frisdrank, chips, vet als je gewoon eet krijg je genoeg vet binnen. Veel water drinken +/- 1,5 a 2 liter per dag. Een patat kan geen kwaad maar die vette dingen er om heen, dat is verkeert. Neem sla. tomaat of komkommer er zijn genoeg van die lekkere dingen. Je moet het wel leren eten, maar oefening baard kunst. En een keertje zondige kan geen kwaad. Een koekje, droge volkorenkoekjes van de Aldi goedkoop en lekker. Schrijf per dag op wat je eet, neem pen en papier mee en schrijf alles op geen uitzonderingen. Neem de tijd om af te vallen, dat meisje dat ik ken heeft er 5 jaar over gedaan. Dan blijf je makkelijker op een bepaald gewicht hangen. Als je te snel afvalt zit het er ook zo weer aan. Dan zijn er ook nog dingen waar je niet van af kan blijven. Vraag dan aan je ouders , of ze willen kijken bij Matrixmethode van Ingrid Stoop. Als je de matrixmethode toepast krijg je veel zelf vertrouwen van. Dan kan je beter van de lekkere dingen afblijven. Het is de moeite waard om het te bekijken. De Matrixmethode heb ik al meer gebruikt bij Goeie Vraag. Dag meisje van 15 jaar veel succes. Toegevoegd na 54 minuten: Hoeveel ze woog weet ik niet meer maar ze is 10 kg af gevallen. Dat heb je zelf in de hand. Vind het heel knap van je dat je er al aan begonnen bent. Met de Matrixmethode zal het je veel makkelijker gaan. Ga zo door .

Bronnen:
edward

Geen pakjes drinken of redbull vervang de pakjes voor water en als je thuiskomt drink dan light frisdrank dit is ook veel beter voor je huid

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100