kan je aan het uiterlijk van iemand zien of het een goed of slecht persoon is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, aan kaas of andere producten kan je zien of het goed of slecht is, maar een mens kan niet echt over datum zijn...
Kimath
13 jaar geleden
@Loenie: goeie opmerking :)

Het beste antwoord

Het is wel bewezen dat je aan gezichtscontouren kan bepalen of iemand agressiever kan zijn. Hoe ronder het gezicht, en des te meer de jukbeenderen benadrukt zijn, zal deze persoon meer agressief (kunnen) reageren. Dit komt door de hoeveelheid van het hormoon testosteron aanwezig. Dit hormoon komt vooral bij mannen voor en hoe hoger, hoe robuuster... Dus ook meer 'bulldozergehalte' :)
Ik werk als opvoeder van alleenstaande pubers (POS), en ik krijg vaak eerst de foto te zien voordat ik de jongere in de leefgroep ontvang. En ik geef toe, m'n buikgevoel zegt me vaak al bij het zien van de foto of 't 'een moeilijke vlegel' of 'makke kerel' wordt.

Ik heb trouwens een 'zachte' kop op. :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Om m'n antwoord te nuanceren... meer agressief reageren kan ook in sport of competitiesfeer gebeuren. Dit wil daarom nog niet zeggen dat het deze persoon goed of slecht maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee.
Dat zit van binnen, het is het karakter en dit is niet zichtbaar voor het oog. Alleen gevoel kan het na een tijdje aanvoelen en je instinct laat dan een alarmbelletje afgaan, althans bij mij!

Toegevoegd na 7 minuten:
Op iemands uiterlijk kan je nooit afgaan. Hoe vaak gebeurt het je, dat iemand die op het oog er lief en aardig uitziet, een wolf in schaapskleren blijkt te zijn? Ik denk dat iedereen er wel één kent waarvan later gezegd wordt;" dat had ik noooooit achter die persoon gedacht, die zag er altijd zo lief en onschuldig uit".
Ook omgekeerd natuurlijk, ruwe bolster blanke pit, komt vaak voor. Iemand die er groot en gevaarlijk uitziet, ook nogal nors kijkt, kortom iemand die angst inboezemd, blijkt vaak maar een klein hartje te hebben en gaat voor je door het vuur, bij wijze van spreken. Is misschien zelf bang vooreen spin of muisje en zal nog geen mug kapot slaan omdat het ook een levend wezen is.;)
amc
13 jaar geleden
Het mooiste voorbeeld is het tros programma opgelicht, de grootste criminelen zien er uit soms uit als een vader figuur, en daarom zijn ze ook van die geweldige oplichters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat kan je niet zien. als ik heel gemeen ben kan ik wel naar iedereen een glimlach werpen maar dat zegt nog niet dat ik aardig ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee...

Dat is volkomen onmogelijk. Er zijn natuurlijk wel persoonskenmerken die je een bepaalde kant op sturen maar echt zeker weet je het pas als je met die persoon te maken hebt gehad. Er zijn voldoende voorbeelden van mensen die er erg betrouwbaar uitzien, charmant en overtuigend en dat blijken grote oplichters of moordenaars te zijn.

Kijk iemand diep in de ogen en stel hem een goede vraag... zijn ogen en gezicht geven antwoord op je vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het niet aan iemand zien, wat wel mogelijk is dat je een soort onderbuik gevoel krijgt waardoor je alerter bent. En de lichaamstaal verraad heel vaak de intenties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je daarin jezelf goed kent, dan kun je het aan een ander persoon zien, want de ogen weerspiegelen de ziel (en de ziel vormt je uiterlijk) maar dan is het wel zo dat je wel een portie mensenkennis moet bezitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit, vooral in de 19e eeuw, dacht men van wel. Frenologie (het meten van de schedel, en ook het bestuderen van de verhoudingen in het gezicht) werd gezien als methode waarmee je bijvoorbeeld kon bepalen of iemand een criminele persoonlijkheid had.

De basis hiervan was het idee dat bepaalde delen van de hersenen meer of minder ontwikkeld zouden zijn, daardoor ook groter of kleiner zouden zijn, wat weer invloed zou hebben op de vorm van de schedel.

Inmiddels weten we dat dit klinkklare onzin is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Al zou ik eerder op bezoek gaan bij een lief oud omaatje met een poedel dan bij een ruige man met tatoeages en met een leren jasje, scheurend met zijn reusachtige motor door de wijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Hi !!!
Nee dat kun je niet zien. Je uiterlijk wordt genetisch bepaald. Je gedrag (goed of slecht) bepaal je zelf.