Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je aan het uiterlijk van iemand zien of het een goed of slecht persoon is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, aan kaas of andere producten kan je zien of het goed of slecht is, maar een mens kan niet echt over datum zijn...
Kimath
13 jaar geleden
@Loenie: goeie opmerking :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is wel bewezen dat je aan gezichtscontouren kan bepalen of iemand agressiever kan zijn. Hoe ronder het gezicht, en des te meer de jukbeenderen benadrukt zijn, zal deze persoon meer agressief (kunnen) reageren. Dit komt door de hoeveelheid van het hormoon testosteron aanwezig. Dit hormoon komt vooral bij mannen voor en hoe hoger, hoe robuuster... Dus ook meer 'bulldozergehalte' :)
Ik werk als opvoeder van alleenstaande pubers (POS), en ik krijg vaak eerst de foto te zien voordat ik de jongere in de leefgroep ontvang. En ik geef toe, m'n buikgevoel zegt me vaak al bij het zien van de foto of 't 'een moeilijke vlegel' of 'makke kerel' wordt.

Ik heb trouwens een 'zachte' kop op. :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Om m'n antwoord te nuanceren... meer agressief reageren kan ook in sport of competitiesfeer gebeuren. Dit wil daarom nog niet zeggen dat het deze persoon goed of slecht maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee.
Dat zit van binnen, het is het karakter en dit is niet zichtbaar voor het oog. Alleen gevoel kan het na een tijdje aanvoelen en je instinct laat dan een alarmbelletje afgaan, althans bij mij!

Toegevoegd na 7 minuten:
Op iemands uiterlijk kan je nooit afgaan. Hoe vaak gebeurt het je, dat iemand die op het oog er lief en aardig uitziet, een wolf in schaapskleren blijkt te zijn? Ik denk dat iedereen er wel één kent waarvan later gezegd wordt;" dat had ik noooooit achter die persoon gedacht, die zag er altijd zo lief en onschuldig uit".