waarom voel ik me zo kut als ik ongesteld ben?

Ik haat mezelf en het leven dan altijd. Lichamelijk voel ik me ook slecht, vooral hoofdpijn en duizilig.

Wat doe ik eraan? De huisarts zegt dat het erbij hoort. Maar zo erg? Soms ga ik niet eens na school omdat het echt niet gaat, ik wil me niet tot de menopauze(of zoiets) een week per maand slecht voelen. Help?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

HEEEEEl herkenbaar! mijn huisarts heeft om deze reden de pil voorgeschreven, en het is echt een wereld van verschil. heb ff opgezocht waarom dat zo is, en dit vond ik: De anticonceptiepil kan worden gebruikt om menstruatiepijn te verminderen. De bloeding die in de stopweek van de pil ontstaat, is geen echte menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding doordat de hoeveelheid hormonen in uw lichaam afneemt. De bloeding is minder heftig, korter en minder pijnlijk dan een gewone menstruatie. Er zijn verschillende soorten anticonceptiepillen. er zijn ook homeopathische middeltjes voor op de markt, maar of deze helpen kan ik je niet uit ervaring vertellen. good luck!

Dat komt door de hormonen. En je bent niet de enigste hoor, voor veel meiden is de menstruatie een zware week. Bij sommige vrouwen blijven ze die week zo pijnlijk houden, maar bij sommige word het vanzelf minder. Soms kan het ook helpen om aan de pil te gaan, sommigen pillen verminderen ook de menstruatieklachten. Toegevoegd na 49 seconden: Ik bedoelde dat je dan jezelf haat enzo dat dat door de hormonen komt. Dat je lichamelijk klachten hebt, hoort ook gewoon bij de menstruatie.

Dat zijn de hormonen. De menstruatie hoort erbij, maar je hoeft je niet per se ellendig te voelen, dat is niet iets 'dat erbij hoort'. Ik had er als puber heel erg veel last van, maar ik deed een keer iets waarna ik jaren nergens meer last van gehad heb - geen garantie dat het voor jou ook werkt en misschien helemaal geen aanrader, maar toch: ik kon niets hebben en iedereen zat weer aan m'n hoofd te zeuren en ik had al zo'n pijn en ik werd helemaal gek, heb het uitgeschreeuwd dat iedereen me met rust moest laten (heb minutenlang staan krijsen), ben naar m'n kamer gestampt (flink gooien met de deuren en stampen op de trap). Echt: daarna jaren lang steeds verrast: hé, ongesteld geworden, geen buikpijn gehad, geen slecht humeur, niet somber of huilerig, niets. Later kwam dat toch weer terug, waarna ik aan de pil ben gegaan, dat loste ook heel veel op. Dus overleg eens of de pil een optie is voor jou.

Het simpele antwoord is dat je hormonen een grote invloed op je stemming kunnen hebben. En daarbij wil je lichaam ook nog eens niet leuk meedoen. De ene vrouw heeft er meer last van dan de ander, maar in meer of mindere mate kennen we het allemaal (zoals Kate Bush al zong: every girl knows about the punctual blues). Bij veel meiden is het in de puberteit wel op z'n hevigst en wordt het daarna wat minder, of ze leren er in elk geval mee leven. Waar je je misschien wat beter van gaat voelen: goed voor jezelf zorgen, tijdens je menstruatie voor voldoende nachtrust zorgen, zorgen dat je genoeg daglicht krijgt, gezond eten. Als je nou echt heel erg last hebt, kun je overwegen om naar de huisarts te gaan en om de pil te vragen. Dan worden je hormoonspiegels veel evenwichtiger. Dat kan ook nadelen hebben: ik ken een aantal meiden die met de pil ook veel minder vrolijk werden en helemaal geen zin in sex meer hadden. Dubbel voorbehoedmiddel ;-)

Zoals hier al is gezegd heeft het te maken met hormonen en is de pil een hele goede optie die bij mij zeker heeft geholpen. Daarbij wil ik ook even zeggen dat als je deze klachten blijft hebben je je vooral niet af moet laten schepen door je huisarts met: het hoort erbij en alle vrouwen hebben er last van. Bij mij in de familie hebben de vrouwen er namelijk wel erg veel last van. Mijn moeder heeft hierdoor zelfs zware bloedarmoede gekregen en had op een gegeven moment zelfs last van hartkloppingen. Volgens vele huisartsen die ze heeft gesproken moest ze er eigenlijk maar mee leren leven en werd het eigenlijk een beetje afgedaan als 'vrouwenproblemen' en moest ze zeker de laatste paar jaar maar gewoon wachten tot de menopauze die vast wel snel zou komen omdat ze al begin vijftig is (mijn tante is tot haar 62e regelmatig ongesteld geweest!). Nu heeft ze eindelijk eens een medische oplossing gekregen. Ik wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het bij jou ook zo erg hoeft te zijn maar ik wil wel even zeggen dat klachten bij menstruatie niet altijd 'vrouwenproblemen' zijn en dat je er ook absoluut niet maar mee rond hoeft te lopen omdat zoveel vrouwen dat doen!

ik had het ook vroeger maar is gelukkig weg gegaan toen ik met de pil begon...misschien een optie voor jou??

Nou de oorzaken van de hormonen heb je al antwoord op gekregen.. Ik heb het ook echt heel erg. Bij mij helpt dan ook niks, maar nu heb ik de oplossing voor je! (denk ik) Ik slik 3 maanden lang de pil door, zonder stopweek. Dat betekent dat je 4 keer per jaar ongesteld wordt! En die fabeltjes dat dat slecht voor je is, dat is niet zo ;) het kan geen kwaad. Sommige mensen slikken hem constant door. Maar dat lijkt mij dan weer teveel van het goede. Het zal er toch een keertje uit moeten! Maar probeer dat eens, het zal echt een verlichting zijn. Ik weet niet of je aan de pil zit? Anders hier wat informatie over het gebruik ervan: http://www.anticonceptie.nl/index.asp?C=55392405696766435185 en informeer een huisarts! Heel veel succes ermee! Ik weet hoe vervelend het is!

Het vrouwelijk lichaam staat in de cosmos voor het barende lichaam, het kan zijn dat je een gevoeligheid hebt, hebben 2 vriendinnen van mij ook, en dat je je daarom minder lichamelijk verbonden voelt omdat dit je als het ware een stuk uit je lichaam trekt, klinkt averechts juist omdat je dan meer pijn hebt, maar voor hun werkt het zo. De pil zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, het kan er ook mee te maken hebben dat je je vrouwzijn mss niet geheel accepteert, dat kan ik niet voor je invullen. In ieder geval als het zo oploopt dat je er een week last van hebt, zou ik een dokter of alternatieve arts gaan bezoeken. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100