Mijn beugel doet nog steeds zeer wat moet ik doen?!

Hoi,

Ik heb al 3 weken een slotjesbeugel maar het doet nog steeds zeer. Ze zeggen dat je in de tweede week niet eens meer voelt of de beugel in je mond zit!Maar bij mij is dat echt niet zo.

Volgende week woensdag krijg ik alweer een onderbeugel en dan moet ik nog meer pijn lijden.

Mijn vraag is hoe ik dit het best kan vergeten dat ik pijn heb.

Help me, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dat is niet zo mooi! Maar de ene mond is de andere niet, zo heeft iemand helemaal geen last, of zoals jij juist heel veel last! Als het goed is heb je een soort was mee gekregen van de orthodontist dat je op de slotjes kan doen zodat de beugel niet je hele mond open haalt aan de binnenkant. Dat moet je goed gebruiken dan heb je daar iig al niet zo veel last van. En het draad met de slotjes doen dus heel goed het werk. De eerste tijd is dat echt gevoelig, maar dat gaat ook weer over. Mocht dat nou volgende week nog steeds zo zijn, dan kan je dat altijd nog tegen je orthodontist zeggen, misschien hebben ze de boel dan toch een ietsie pietsie te strak gedraaid... Pijn vergeten dan gaat denk ik niet, maar misschien kan je een paracetamol nemen tegen de pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Over twee jaar heb je een heel mooi mondje waar je tevreden mee kunt zijn. Het doet aan het begin echt pijn maar dat went. Ik raad je paracetamol aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zo'n last van hebt, bel dan even op naar de ortho. Het is gevoelig, z'n beugel, absoluut. En het is wennen. Maar als je al drie weken echt pijn hebt, dan mag de ortho er best even naar kijken of hij iets voor je kan doen. Het kan toch inderdaad iets te strak zitten? Dat is zeer, zeer onprettig!

Wachten tot volgende week woensdag is dan te lang.
Bel morgen even. Doen hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij zaten ze de eerste weken ook te strak. Kwstie van even aanpassen. Het is idd normaal dat je even last hebt van wijzigingen in je mond maar 3 weken is naar mijn weten te lang. Bel je ortho even en leg hem dit voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het de volgende x aan je ortho voorleggen.