Als mensen (vrouwen) niet tegen bloed kunnen, wat doen ze dan of hoe reageren ze dan als ze ongesteld zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb wel eens horen zeggen dat de menstruatie de reden is waarom vrouwen over het algemeen beter tegen bloed kunnen dan mannen.

Het beste antwoord

Omdat deze bloed een heel ander soort bloed is,
Mensen associëren vaak bloed met een wond of pijn..
Menstruatiebloed is bloed uit je baarmoeder die de onbevruchte eitjes afdrijft, dat is een heel natuurlijk proces. Dat staat dus niet gelijk aan pijn of wond.
Al gaat het bij verschillende mensen meestal wel met pijn gepaard.

Mocht je echt een fobie hebben voor bloed. Probeer dan je gedachten om te buigen, dat dit iets natuurlijks is en het juist gezond is als je ongesteld wordt! En om maandelijks bloed te verliezen. Het is namelijk niet het bloed uit je aderen.
Als dat nog niet werkt wordt het wel een beetje lastig denk ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misselijk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal is het bij het bloed van een ander of bij een wond of snede bijzich zelf denk dat het bij de menstruatie zal wennen of gewoon de ogen dicht bij verschoning en hopen dat het netjes gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk kan ik ook niet tegen bloed zien.
Al ik bijvoorbeeld in mijn vinger heb gesneden en ik zie bloed voel ik me misselijk en zou ik het bewustzijn durven verliezen.
Maar als ik menstrueer is dit totaal anders en heb ik daar geen last van,buiten de lichamelijke ongemakken,staat helemaal los van het feit dat ik geen bloed kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, sommige vrouwen maken er kunst van.
Lekker zichzelf insmeren met eigen menstruatiebloed,
of gebruikt maandverband als kunst.
http://ondeugend.wordpress.com/2010/11/06/menstruatie-kunst/

Het is maar bloed hoor.

En andere maken er kunst over:
http://www.digitalekunstkrant.nl/Wasted.html