Waarom 'verloor' ik de krullen in mijn haar?

Van nature heb ik krullend haar. Toen het mij een tijdje emotioneel slecht ging (er waren erg veel spanningen), werd mijn haar stijl. Nu dat het mij weer erg goed gaat, zijn de krullen ook weer terug.
Ik verbeeld mij dit niet. Collega's vragen wat ik met mijn haar heb gedaan, omdat ik een krullenkopje heb sinds een maand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Dit heeft ook te maken met de stofhuishouding in je gestel, als je bijvoorbeeld griep hebt dan verlies je ook wel eens wat krullen. Mensen die bijvoorbeeld ooit een dierbare zijn verloren en die echt veel verdriet hebben kunnen zelfs in 1 nacht helemaal grijs worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress geeft zorgen, zorgen maakt de aandacht voor jezelf minder. Het mogelijk aspect van hormonen zou ik niet weten maar als je minder aandacht voor jezelf hebt besteedt je minder tijd aan b.v. je haar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb hetzelfde geconstateerd, als ik me 'beter' voel, krult mijn haar omdat ik meer aandacht aan mijzelf besteed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt als je goed in je vel zit is je haar ook gezonder ik heb jaren anorexia gehad toen groeide mijn haar niet omdat ik geen vitamines binnen kreeg