Wordt je van niets doen moe? Of krijgt door niets doen, moeheid kans om door te breken?

Vandaag heb ik een vrije dag. Ik moet aan de slag, wat opdrachten maken maar het lukt gewoon niet.

Dit heb ik wel vaker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.7K

Antwoorden (4)

Als je niets doet, gaat je lichaam zich ontspannen. Door dat ontspannen gevoel lijkt het of je moe wordt, maar je lichaam is zich eigenlijk aan het herstellen. Dan heb je vaak niet de puf om iets te doen.

Je kunt dan beter even een dutje doen en als je dan wakker bent even kort naar buiten. Daarna krijg je weer heel veel energie.

Zo zie je maar dat niets doen eigenlijk heel goed is op zijn tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van een beetje doelloos hangen kan je behoorlijk gaar worden.
in zo'n geval als jij beschrijft, zou ik even naar buiten gaan, een stukje wandelen of fietsen.
even frisse lucht happen geeft vaak wel weer energie.
succes met je opdrachten!
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik ken het gevoel. Na een vrije dag ben je voor je gevoel onwijs moe. Mijn theorie is dat je lichamelijk wel uitrust, maar geestelijk de hele dag (onbewust) aan te malen bent. Als je lichamelijk werk doet krijgt het malen geen kans omdat je op het werk geconcentreerd bent.

Als je niks aan het doen bent en er voor je gevoel moe van wordt kun je in principe net zo goed je opdrachten maken. Je kunt er hooguit ook moe van worden. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van niets doen wordt je lui!
Lui is lusteloos, en als je lui/lusteloos bent kom je stomweg niet op gang!
Lui zijn is bijna hetzelfde gevoel als moe zijn!
Alleen als je moe bent betekent het dat je lichaam wil rusten en als je lui bent moet het lichaam juist bewegen om weer energie op te wekken!

Als je uitgerust bent, en je gaat op de bank zitten en verder lekker niets doen, dan krijg je op een gegeven moment een moe en/of slaperig gevoel, je lichaam gaat dan als het ware over op een soort stand-by stand!
Ga je vervolgens iets doen, dan wordt je steeds energieker!

Als je elke dag werkt en altijd in de weer bent, dan mag je best wel een dagje lui zijn!
Er zijn namelijk ook mensen die elke dag niet moe worden!

Het kan ook voorkomen dat iemand dag in dag uit werkt of druk is met andere dingen en die altijd vol energie is en maar doorgaat en eigenlijk nooit echt rust neemt, op een dag toch vrij is of vakantie neemt en dan pas een moe gevoel krijgt! Dan ben je eigenlijk al te ver gegaan in je vermoeidheid! Dit gaat vaak samen met een grieperig gevoel!