Hoe vertel je aan je moeder dat je ongesteld bent?

Ik ben pas ongesteld en weet niet hoe ik dat moet zeggen..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mam ik ben ongesteld. Je moeder is het toch ook? Dus waarom zorgen maken over dingen die je heel normaal kunt zeggen?

Ik wist dat ook niet, maar je zal het toch moeten vertellen, en wedden dat ze heel trots is! :D

Je kunt natuurlijk zeggen, Mama ik heb allemaal bloed in mijn broekje,maar het lijkt me iets volwassener om te zeggen: Ik geloof dat ik voor de 1e keer ongesteld ben geworden.

Probeer het eens gewoon met: "Mam... ik ben ongesteld" Het is niets om je voor te schamen, geloof het of niet: Je moeder is het ook wel eens. Als je niets zegt en ze vind je onderbroek morgen in de was, dan weet ze ook wel genoeg.

Je zegt dat je ongesteld bent. Het is niet alsof het wat ergs is, het gebeurt bij ieder meisje op een gegeven moment. En je ma zal je waarschijnlijk wat tips geven. Verder weet ik het niet, want ik ben geen vrouw, dus ik heb er niet veel verstand van. :D

Ach, dat is toch helemaal niks om je voor te schamen? Gefeliciteerd met deze nieuwe mijlpaal op weg naar de volwassenheid! Je zegt gewoon: "mam, ik ben ongesteld geworden/geweest". Niks geheimzinnigs aan. Ze zal het waarschijnlijk al wel weten en het erg bijzonder vinden (haar dochter wordt groot).

Gefeliciteerd, je hoort nu bij de club van 'grote meiden'. Vertel het haar gewoon. Het is voor jou echt vervelender dan voor je moeder, want zij heeft er al jarenlang ervaring mee. Ze zal je waarschijnlijk daarna vertellen hoe je jezelf kunt verzorgen en je aan een starterspakketje maandverbandjes en tamponnetjes helpen om uit te proberen wat voor jou het beste werkt.

ik vond het ook heel moeilijk om te zeggen, maar ik had gewoon gezegd, mam.... ik ben ongesteld, zij gaf mij toen wat tips enz.... het viel bij mij erg mee...

Niets om je voor te schamen. Je bent een vrouw nu!!! Van harte meid! Je moeder heeft ook haar eerste keer ongesteldheid meegemaakt dus ze weet er alles van. Dus ga naar haar toe en zeg: Mam, ik ben ongesteld geworden vandaag. Kan je mij helpen? Succes meid!

ja hup gooi het er gewoon lekker uit mam ik ben ik ben ongesteld.Valt er gelijk een last van schouders.Het is niet om je voor te schamen of moeilijk over te doen.Gefeliciteerd hoor

Je hoeft je er absoluut niet voor te schamen, het hoort er gewoon bij. Gewoon, mam ik ben ongesteld geworden. Ik verdoezelde het ook en toen kwam ze er bij het wassen achter. Ze was blij en trots dat ik ongesteld was. En vertelde tegen mijn vader en zus dat ik eindelijk een vrouw was geworden en vervolgens gingen we gebak eten, dus eigenlijk was het heel feestelijk, maar ik schaamde me kapot.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100