kun je van lang op de pc hoofdpijn krijgen?

ik heb echt zoo hoofdpijn kan dat komen door lang achter de pc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Jazeker! Vooral als je ogen niet zo best zijn, je schermresolutie te hoog is (kleine lettertjes) of je scherm slecht is kan je knallende koppijn van PC werk krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk altijd met m'n laptop dat het scherm te fel is op de ogen. De helderheid lager zetten werkt bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik zit zelf ook heel veel achter de computer en kreeg ook hoofdpijn als ik een tijdje erachter zat.

Nu kan je de resolutie en de vernieuwingsfrequentie (='fps') van je beeldscherm wijzigen.
Als deze vernieuwingsfrequentie en de resolutie te laag staan kan dit vermoeiend zijn voor je ogen.

dit is een beetje een technisch advies maar hier komt ie:

klik met de rechtermuisknop op een leeg stuk op je bureaublad/desktop > ga dan naar het tabblad instellingen > dan zie je een beetje op het midden links beeldschermresolutie staan, ik raad je aan, als dit kan de schuifbalk te zetten naar 1600x1200, als dit niet kan zet hem dan (minstens) op 1024x768.
Als je de vernieuwingsfrequentie wilt veranderen, klik dan in het zelfde scherm op geavanceerd en ga naar het tabblad beeldscherm > dan zie je op het midden staan 'vernieuwingsfrequentie' en een 'drop-down' balk, zet deze op de hoogst mogelijke 'Hertz'.

Ikzelf heb een resolutie van 1600x1200 en een vernieuwingsfrequentie van 75 Hetrz.
Dit is volgens mij het beste en rustigste voor je ogen.

Ook is het handig als je niet een heel erg felle achtergrond gebruikt.
Zwarte achtergronden zijn rustgevender voor je ogen dan gele of witte.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker, je spant je ogen de hele tijd in en daar krijg je hoofdpijn van.