Als ik aan de binnenkant van mijn elleboog kriebel, dan (ja echt heel raar) krijg ik jeuk op mijn verhemelte.Hoe kan dat nou.En hebben meer mensen dit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
best grappig ik denk iedereen die dit leest het ook probeerd. Ik ook :-) maar alleen de binnenkant van mijn elleboog kriebt haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook! als ik met mijn tong aan de elleboog kriebel.

Antwoorden (3)

Het menselijk lichaam is meer dan anatomie alleen. We bestaan uit meer dan weefsel, botten, spieren en vocht. Ook een voor het oog onzichtbaar netwerk van energiebanen gaat in ons schuil. Volgens de Westerse reikischool zijn meridianen en chakra's de uitingsvormen van de energie. Meridianen als het netwerk van energiebanen, chakra's als de centrale kruispunten. Van kruin tot stuit telt het menselijk lichaam zeven chakra's die elk hun eigen functie hebben.
Wellicht is het mogelijk dat in jouw interne energiebanen een verbinding zit tussen elleboog en verhemelte. Het is aangetoond dat bepaalde huidgebieden wederkerig corresponderen met onder andere inwendige organen, spieren, botten en gewrichten (segmentale relaties). Het prikkelen van een bepaald huidgebied beïnvloed de ermee corresponderende structuren.
Amadea
13 jaar geleden
Naast het uitgebreide antwoord van de vorige reactie kan ik je ook melden dat ik dit soort verschijnselen heb. Dus niets raars bij jou. Als ik ooit ergens op mijn been krab, dan krijg ik een prikkeling in mijn nierstreek op mijn rug. Er is meer op de wereld dan het verklaarbare volgens de westerse wetenschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de energiebanen die door het lichaam lopen, die men ook wel meridianen noemt, te prikkelen kun je op allerlei plekken in je lichaam een reactie voelen. Shiatsu maakt gebruik van deze meridianen d.m.v. drukpuntmassage. Hieronder uitleg:

Wat is shiatsu en hoe werkt het?
Geschiedenis
In het oude China werd een arts niet betaald om patienten beter te maken, maar om mensen gezond te houden. Zodra iemand ziek werd kreeg hij de behandelingen van de arts gratis. De gezondheidszorg was dus voornamelijk preventief. Er waren 5 soorten behandelingen: acupunctuur, dieet, kruidentherapie, moxa en anma (massage). Shiatsu is uit anma voortgekomen. Anma werd als therapie werd vooral aanbevolen voor mensen die in het midden van het land bij de gele rivier woonden. In dit gebied was de cultuur het meest ontwikkeld en werkten mensen meer met hun hoofd dan met hun lichaam. Ditzelfde geld voor de meeste mensen in het westen.

De naam shiatsu is in Japan ontstaan. De Japanners hebben veel dingen uit de Chinese cultuur overgenomen (bijvoorbeeld hun schrift) en verder door ontwikkeld. Zo hebben zij ook anma en acupunctuur overgenomen. Hieruit is een massage ontstaan die gebaseerd is op de oude Chinese theorie zoals die ook in acupunctuur gebruikt wordt en die technieken gebruikt die uit anma voortkomen. Deze technieken zijn o.a. druk geven op speciale tsubo's (drukpunten), meridiaanstrekkingen, gewrichtsmanipulaties en tonificerende aanrakingen.

Vingerdruk
Shiatsu betekent letterlijk druk met de vingers. Op een ontspannen manier en met gebuik van het natuurlijk lichaamsgewicht wordt druk uitgeoefend op bepaalde punten op het lichaam. De druk wordt meestal met de duim gegeven, maar kan ook met de handpalm, elleboog, knie of voet gegeven worden. Soms wordt er zelfs over iemand gelopen. Door de druk die de behandelaar geeft op het lichaam van de ontvanger, beinvloedt hij de energiestroom in de energetische kanalen in het lichaam; de meridianen. Deze energiestroom wordt ki genoemd.