hoe kan het dat sommige mensen ineens helemaal verward zijn *zie uitleg

ik moest laatst het week een bos in en op de avond van woensdag op donderdag ergens rond 2 uur. moesten we snel ons kamp opbreken en vluchten. we hadden toen ongeveer allemaal 3 uur per nacht geslapen.

het geval is ik moest een jongen wakker maken en toen hij zijn kleren aan had gedaan en net zijn slaapzak wou opruimen stopte hij ineens met alles.

specifieker: hij stond helemaal stil reageerde nergens meer op (niet op geluid en ook niet tegen een klap op zijn helm) en na ongeveer 4 minuten kwam ineens ''weer bij'' hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van slaapgebrek kun je psychotisch worden, dat wil zeggen dat je waarneming van de realiteit gestoord is. Zoals hierboven al aangegeven noemen we zo'n verstarring katatonie. Het is een psychotisch symptoom dat kan optreden bij schizofrenie, PTSS, encephalitis lethargica, klinische depressie en andere mentale stoornissen maar ook druggebruik, overdosis of ernstig slaapgebrek.

Dit is een symptoom van Schizofrenie, 'katatoon gedrag'. Schizofrenie is een ernstige persoonlijkheidsstoornis, ik noem deze nu dan ook veel te gemakkelijk. Ik vraag me af of je de jongen persoonlijk goed kent, hoe staat de jongen op dit moment in het leven? Maakt hij vaker een verwarde/afwezige indruk?

het klinkt mij als dat die persoon even in een chok verkeerde

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100