Hoe kan het dat een ontsteking niet minder wordt van antibiotica. Bobbel is niet rood, en doet geen pijn. Wel heb ik af en aan koortspieken.

Ben al 12 dagen aan de antibiotica maar zie helemaal geen verbetering van de zwelling, maar inmiddels dus wel koorts af en toe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een ontsteking kan door een virus veroorzaakt worden waar antibiotica niet tegen helpt, de bacterie kan ongevoelig zijn voor de antibiotica en sommige ontstekingen worden niet door bacteriën of virussen veroorzaakt maar door een chemisch proces, zoals jicht. Maar er kan natuurlijk ook meer met je aan de hand zijn dan alleen die bobbel.

Bij sommige hardnekkige ontstekingen moet je een week of twee antibiotica gebruiken maar dan zou je na een dag of 12 toch al wel enig gunstig effect mogen verwachten, waaronder minder koortspieken. Ik zou maandag een afspraak met de (huis-)arts maken. "Moet het vandaag of kan het wachten tot morgen?" "Nee, graag vandaag."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou naar de arts gaan, Dit forum kan je hier niet bij helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar pakt de antibiotice niet goed. Klinkt als een ideaal moment om je huisarts weer eens een bezoek te brengen. Ik neem aan.. Je heb eea op basis van een voorschrift van je huisarts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal werkt antibiotica heel erg snel en als je deze al 12 dagen hebt dan werkt het echt niet.
Er zijn kuren die tegen een speciale kwaal of ontsteking werken en je hebt de zogenaamde breedwerkende en die werken echt niet overal.
Terug naar de dokter dus, dit duurt te lang.