Waarom ben ik constant moe?

Ik ga altijd om 11uur slapen en moet er dan s'ochtends weer om zeven uur uit. Ik ben elk moment van de dag moe, en ik heb geen pfeiffer, dat heb ik al laten controleren. Ik kan s'avonds ook nooit goed in slaap vallen. Tips?

Toegevoegd na 12 minuten:
Melatonine heb ik al geprobeerd, ik sport redelijk veel en eet ook gewoon 2 stuks fruit op een dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (17)

Eet minimaal twee fruitstukken per dag, drink ongeveer 1,5 liter water, zorg voor ongeveer 4 a 5 eetmomenten per dag, eet en drink zoveel mogelijk van de schijf van vijf. Zorg ook voor voldoende beweging. Door dit goede eetpatroon waarmee een diëtist je ook kan helpen in combinatie met bewegen, verwacht ik dat je minder moe zult zijn overdag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je antwoord had hijzelf al gegeven....
dit is echt een goed middel.
neem deze in 1.5 uur voordat je wilt slapen en als het donker word dan begint het stofje direct te werken val je binnen paar minuutjes in slaap en slaap je ook gelijk goed door.
je word er niet misselijk van oid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je bloed onderzoeken(ondanks dat je geen pfeiffer hebt)maar dan kunnen ze meteen zien wat je tekort komt om zo je vitamines aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga gezonder eten en bovendien multivitaminepillen slikken. Ga sporten (liefst buitenshuis, hardlopen bijv.). Ga om 22.00uur of nog eerder naar bed.
Probeer zoveel mogelijk daglicht op te vangen overdag.
Als dit alles niet helpt en je je in de lente nog zo beroerd voelt, zou ik nog eens naar de huisarts gaan.
Misschien je schildklier of chronisch vitamine B-gebrek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk door vitamine d tekort, of je slaapt teveel en denkt dat je dat slapen echt nodig hebt ......ik bedoel te veel en te lang slapen. die "te" is ook niet gezond.
heb je een vriendin, heb je nog zin in het leven, hobby's ? zijn allemaal zaken die onderling verband houden met je huidige symptomen, maar dat kan enkel met gissen,
want hier praat je niet over in je tekst.

Toegevoegd na 28 minuten:
als je je helemaal geeft op je job dan kan dat ook een reden zijn van jouw oververmoeidheid, slaap je met je hoofd in de richting van het oosten, hoe sta je s morgens op uit je bed ? het is bewezen dat je beter slaapt met je hoofd in die richting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat bij slapen niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Misschien is de kwaliteit van je slaap niet goed. Wordt je vaak 's nachts wakker, heb je altijd achtergrondgeluid, misschien slaap apnoe?
Je zou dit uit kunnen laten zoeken in een ziekenhuis gespecialiseerd in slaapproblemen b.v.
http://www.slotervaartziekenhuis.nl/Default.aspx?alias=www.slotervaartziekenhuis.nl/slaapkliniek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ijzer pilletjes kunnen ook helpen, misschien eerst even naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een tijdlang bloedarmoede gehad en had bijna dezelfde symptomen als jij.
laten testen daarvoor kan dus alleen maar positief uitvallen (je weet waar je aan toe bent.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan niemand hier op antwoorden.
Want het hangt van veel te veel factoren af.

Chronische vermoeidheid lijkt tegenwoordig wel een heel
algemeen voorkomende volksziekte te zijn.

Hoe oud ben je?
Hoe hard moet je werken?
Heb je veel stress?

Je moet goed naar jezelf kijken. Wat je energie kost en waar je energie van krijgt. Het niet in slaap kunnen vallen duidt ook op een psychische oorzaak.

Zes maanden geleden is deze vraag ook door iemand gesteld. Lees hier de antwoorden en dan vooral de eerste drie antwoorden.
http://www.goeievraag.nl/vraag/ruim-jaar-constant-moe.63434
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige mensen hebben meer slaap nodig dan anderen maar het kan ook zijn dat u te weinig vitamine heeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat bloedprikken. Mischien heb je wel een te traag werkende schildklier. Symptoom vermoeidheid komt daar altijd in voor.
Maar er zijn nog tal van andere symptomen zoals gewichtstoename. Zal hieronder wat info meesturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet zelf gaan dokteren, behalve wel een gezonde levensstijl aanhouden, maar ga naar de dokter en bespreek het. het kan van alles zijn!! pfeiffer heb je al uitgesloten. gewoon gaan en bespreken.
en het zou ook psychisch kunnen zijn, of een burn-out??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga vroeger slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik ook. Ik heb een tip voor je. Meld je aan op de site 'slimslapen.nl'. Je krijgt veel tips en hulp. Het is gratis.
Ik lig meestal 3 tot 4 uur wakker en ben doodmoe en veel ziek. Dat komt waarschijnlijk daardoor.
Sterkte!
(Werkt echt! Kom nu al een uur eerder in slaap!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maar een advies, bespreek dit met je huisarts. Er zijn heel veel ziektes en syndromen waarvan een van de symptomen chronische vermoeidheid is. Niet zelf dokteren. Lees verder dat er niks mis is met je manier van leven dus daar zal het niet aan liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist ja ga naar je arts het kan vele oorzaken hebben de meeste zijn hier al genoemd.
Dus ook al ME. laat je goed onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik ook meegemaakt en ik weet hoe erg het is. Dit is mijn advies: Ga naar de dokter! Ga eerst voor jezelf na wat precies je klachten zijn. Beperkt je hierbij niet alleen tot 'ik ben moe' maar probeer een antwoord te vinden op vragen als: wanneer ben je moe (na een inspanning bijv)? hoelang? hoe erg? probeer echt een zo duidelijk mogelijk verhaal te hebben en ga daarmee naar de dokter! laat zo veel mogelijk dingen onderzoeken. Pik het niet van je dokter als hij/zij je alleen even op pfeiffer gaat testen. Vermoeidheid kan van alles zijn: van kanker tot aan stress, en dit moet goed onderzocht worden! Doet je dokter dat niet, schrijf je dan in bij een nieuwe praktijk! (heb ik na jarenlang bij mn oude dokter zeuren ook gedaan, en dat maakte echt verschil!)

Verder:
- Ga niet internetdokteren. Je maakt jezelf er alleen maar gek mee. En als je je er zoveel mee bezig houd, word de vermoeidheid alleen maar erger!
- Probeer uiteraard goed en voldoende te sporten eten en slapen.
- Onderschat de invloed van eventuele stress.psychische klachten niet!! ookal is het van iets van heel lang geleden waar je dacht dat je er wel overheen was ofzo. Mocht er iets zijn dat mogelijk invloed heeft op je vermoeidheid, doe daar dan uiteraard ook wat mee. Ga het niet uit de weg. Geloof me, die vermoeidheid gaat niet vanzelf weg.