Kan je aan een dokter of therapeute die je waardeert een kerstgeschenkje geven of doe je dat niet ?

Het mag geen omkoperij lijken maar je wil waardering uiten naar die persoon toe. Is een geschenkje dan "erover" ?

13 jaar geleden
12K

Antwoorden (9)

Die mensen krijgen een vorstelijk salaris.
Een kerstkaart is voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geschenkje mag zeker, maar het moet klein (niet duur)zijn en niet te persoonlijk. Dus geen diamanten, geen lingerie.
Maar een plantje, chocola, een klein boekje (gedichten?), een tijdschrift met speciale betekenis, een kaars, bloemen. Maak het bijzonder door wat goedgekozen persoonlijke woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ze mogen geen geschenken aannemen van mensen die hun bewonderen en waarderen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Door geschenken te geven kan je behandelaars in een vervelende positie brengen. Je zal het w.s. nooit doen, maar ik weet uit eigen ervaring dat mensen daar gigantisch misbruik van kunnen maken en denken dat ze een streepje voor hebben.
Ik heb ook wel eens iets aangeboden gekregen waarbij de eerstvolgende keer verwacht werd dat ik wat extra's zou doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze mogen officieel niets aannemen, maar ik heb best wel eens "iets bij de koffie" meegenomen naar mijn therapeut. Plantje is ook leuk en niet teveel (kerstster?) Dat "niets mogen aannemen" slaat denk ik op grote kado's of geld, want dan zou het op omkoperij gaan lijken. Maar een kerststukje of -plantje, daar is niks mis mee.

Dus: gewoon DOEN!
13 jaar geleden
ik weet dat er een maximum aan zit. Ik heb het volgende voor je gevonden:
Aanpakken of laten staan?

De Stichting Code Geneesmiddelenreclame (CGR), waarin onder meer de KNMG, KNMP, Nefarma, Neprofarm en Centraal Bureau Drogisterijbedrijven zijn vertegenwoordigd, heeft een Gedragscode Geneesmiddelenreclame opgesteld. De belangrijkste regels op een rij.

Geschenken tot een waarde van 50 euro zijn toegestaan met een maximum van 150 euro per jaar, mits het geschenk van nut is om je beroep uit te oefenen. Pennen en agenda’s kunnen dus wel, een mp4-speler niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat gaat over mensen die een zakelijk contact met behandelaars hebben. Geen cliënten.
Wel zinnig overigens, zo'n regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
gewoon doen...
ik was vorige week in nederland en heb de mensen in het ziekenhuis een grote pot drop gegeven als dank, en werd gewoon aangepakt...
ook mijn huisarts daar heb ik een bos bloemen en een grote doos merci chocolade gegeven , en werd ook niet afgewezen en ik werd ook niet gearresteerd...
een teken van dankbaarheid is menselijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan best hoor. In de zorg krijgen we ook best veel geschenkjes. Het gaat van snoep, tot geld voor de pot. Dat laatste zou ik je niet adviseren, maar geef een doos merci bv. Of een mooie kaart met een kerststol. Vinden ze leuk en kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ precies...
Gewoon een kerstkaartje is al een blijk van waardering,en je brengt dan ook niemand in verlegenheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets geeft, dan liefst iets voor de hele praktijk en een kaart met een persoonlijk bedankje voor de hulpverlener.