Is het mogelijk om verliefd te worden op een object

was ff benieuwd na

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tja wat is de definitie van verliefd zijn vraag ik me dan af. Ik denk niet dat je helemaal hoteldebotel kunt raken van een ding, en er vlinders van in je buik krijgen, er de hele dag aan denken, slapeloze nachten, en...........liefdesverdriet als je het niet krijgt of als de liefde over is? Nee in mijn ogen is het dan niet verliefd zijn op een object.

ja dat kan, raar hé!

Jazeker, ik ben echt verliefd op m'n ouwe trouwe motorfiets.....

Er bestaat wel iets genaamd: agalmatofilie. Dit betekend: Sexuele aantrekkingskracht tot (stand)beelden en poppen. Mensachtige objecten dus :)

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Agalmatophilia

Natuurlijk kan dat, zelfs op verschillende objecten!!

Het is mogelijk om verliefd te worden op een object. Je wilt dat dan vreselijk graag in je omgeving hebben, of je wilt er heel vaak naar kijken. Het gezegde luidt overigens dat je ergens benieuwd naar bent.

http://www.nu.nl/wetenschap/2396446/relatie-met-schoenen-en-auto-lijkt-liefde.html Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Lees het artikel maar eens.

Er was eens een vrouw verliefd op een guilotine en wilde daar ook mee trouwen voor de burgelijke stand.

Dat is zeker mogelijk. Het een speciale waarde hechten aan een voorwerp of een soort materiaal of iets dergelijks heet fetischisme. Het beste voorbeeld hiervan is de algemeen geaccepteerde fetisch; GELD. In hoever dit overeenkomt met het verlieft worden hierop, is mij niet bekend, maar elk zich zelf respecterende psycholoog moet hierop antwoord kunnen geven.

mannen en auto's vind ik persoonlijk wel een mooi voorbeeld Toegevoegd na 12 uur: sorry blijkbaar onduidelijke formulering mannen OP auto's

ja : sommige mannen die niet getrouwd zijn kopen dan een plastic pop en dan er verliefd op worden .

Ja dat kan. Ik ben in zekere zin verliefd op mijn mobieltje en ook op mijn fototoestel. Het mobieltje gebruik ik geeneens. Kocht hem als reserve voor als mijn eigenlijke mobiel het begeeft (beetje oud al) of gestolen of verloren wordt. Maar ik vind die reserve een buitengewoon gaaf ding dat lekker in de hand ligt, er mooi uitziet en leuke functies heeft. Het had vanaf dag 1 mijn hart gestolen. Mijn fototoestel heeft precies wat ik wil. Het is nog een toestel met rolfilm dat ik al meer dan 7 jaar heb en omdat ik zo aan hem gehecht ben ga ik nog geen digitale kopen.

Ja hoor! Je loopt in de stad en dan in een winkel zie je iets dat je direct aanspreekt. Hoe langer je er naar kijkt hoe mooier je het gaat vinden. En dan is er die drang dat je het ab-so-luut wilt hebben! Een schilderij, een vaas met een mooie vorm, een sieraad, een poster, een bepaald boek...noem maar op. En dat gaat dan om kleine dingen. Maar je kunt dat net zo goed hebben met de hier al eerder genoemde voorbeelden. Dat is voor iedere persoon anders.

Dit is mijn grote liefde ..dus het kan ja

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100