Ontzettend veel honger, wat aan te doen?

Ik heb de laatste paar weken heel veel honger (altijd al gewoon goed gegeten) maar de laatste tijd is het niet normaal. Ik kan wel 8 boterhammen op een dag eten en me na een grote maaltijd als avondeten heb ik meestal nog honger, ik sla dan aan chips 's avonds en nog andere dingen waar ik natuurlijk ook weer snel van aankom wat ook n iet de bedoeling is. Heb de laatste weken wel stress achter de rug, maar is er nog een oorzaak waardoor ik zo ongelooflijk veel kan eten? ik heb namelijk nooit het gevoel dat ik echt vol zit.

Toegevoegd na 50 seconden:
tussendoor ontbijt/middag/avond eten eet ik nog fruit/koekje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (6)

probeer veel eiwitten te eten dit houd het honger gevoel langer weg..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft, je zegt niet hoe oud je bent, maar misschien moet je wat kleinere maaltijden per dag eten.
Het kan zijn dat je stofwisseling in de war is, als het aanhoud en het stoort je ga dan langs de dokter voor een bloedonderzoek, wellicht kan hij wat meer zien of het 'normaal' is dat je constant honger hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht dat dit een mentale kwestie is. Je geeft al aan veel stress te hebben.
Als je meer gaat eten vraagt het lichaam steeds meer. Kijk maar na een vakantie waarin je veel gegeten hebt. Dan heb je thuis ook meer honger omdat je lichaam gewent is aan meer voedsel.
Probeer een paar dagen je oude hoeveelheid te eten. Je zal zien dat het dan beter gaat.
Probeer ook van je stress af te komen (makkelijk gezegd !!) door b.v. te gaan sporten.
Als het echt uit de hand loopt raadpleeg dan een doktor want zou ook een andere reden kunnen hebben (lintworm???).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk ga je er waarschijnlijk wel last van krijgen omdat je dik zult gaan worden, en dat wil je natuurlijk niet!
Ik adviseer daarom om veel water te drinken!
Probeer zo een 2,5 liter water te drinken per dag. Dat stilt de honger en is bovendien erg gezond voor je.
Elke keer als je in de keuken bent hou je je glas even onder de kraan en neem je een glas. Dit zal zeker je honger stillen.
En als je dan toch honger hebt, neem dan fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is het niet abnormaal dat je op die leeftijd door kunt blijven eten. Hoewel het in directe zin geen nadelige gevolgen hoeft te hebben is het op de wat langere duur niet zo gezond om het te doen.

Probeer voedingsproducten te vermijden die je honger niet stillen. Dat betekent geen suiker, geen frisdranken, geen vruchtensap, geen brood behalve volkoren-, geen chips, geen koekjes maar wel volkorenbrood met boter (de echte), kaas, vleeswaren of pindakaas, warme maaltijd met wat meer groente en vlees of vis en minder aardappels, tussendoor een stukje kaas of worst of een handje noten.

Belangrijkste is om te stoppen met eten als je denkt dat je genoeg hebt. Het duurt namelijk een minuut of twintig voordat de verzadigingsprikkel tot je hersenen doordringt. In die tijd kun je tweemaal zoveel naar binnen werken dan je nodig hebt. Door het rustig aan te doen met eten geef je die prikkel een kans om zijn werk te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dit ook heel erg. EN ik bleek een te snel werkende schildklier te hebben. Onverzadigdbaar. Mijn hartslag was ook hoger en ik kon moeilijk stil zitten was gehaast en geirriteerd. Ik zou sowieso een bloedtest vragen. Verder eet ik altijd enorm veel als ik ziek wordt of moe ben. Mijn lichaam wil dan alle soorten energie naar binnen gewerkt hebben. Blijf er niet te lang mee doorlopen. Houdt jezelf in de gaten.