hoe moet ik mijn broer laten stoppen met roken ??

mijn broer is 15 en hij rookt. Het mag niet van mijn ouders maar hij begint echt heel erg verslaaft te worden ik maak me zorgen over hem. en ik heb astma dus ik heb er gelijk last van als hij heeft gerookt en hij komt thuis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoethout is verkrijgbaar bij de apotheek in verschillende diktes en lengtes en is spotgoedkoop en bovenal helpt het bij het stoppen met roken. http://www.google.be/images?hl=nl&source=imghp&q=zoethout&gbv=2&aq=f&aqi=g2g-s1g3&aql=&oq=&gs_rfai= http://www.infonosity.be/gezondheid/stoppen-met-roken-met-zoethout.html Je kan zelf enkele tankjes kopen, kost minder dan een euro. Wacht het juiste moment af en je kan het hem geven, hij kan het tss de vingers houden en op knabbelen, tevens komen er stoffen vrij die de zin in roken doen verminderen. ;-)

Zeg het tegen je ouders, zeg dat jij er veel last van hebt. Zij zijn verantwoordelijk voor jullie dus zij moeten iets verzinnen hiervoor. Jij bent niet verantwoordelijk voor de acties van je broer, je hebt er alleen last van in dit geval.

Jij kan je broer niet laten stoppen met roken, dat moet jou broer helemaal zelf doen. Je kan hem wel advies geven en steeds in zijn nek blijven hijgen dat roken heel slecht voor hem èn voor de mee rokers is...

Je kunt je broer niet laten stoppen met roken. Dat moet hij zelf doen. Wat je wel kunt doen is hem vertellen dat je er last van hebt. Dus: "als jij gerookt hebt en je komt dan binnen krijg ik last van mijn ademhaling. Dat komt door de rooklucht die om je heen hangt. Ik vind het vervelend dat ik dan benauwd wordt en voel me dan slecht. Zou je hiermee rekening willen houden?" Hij mag dan (eventueel samen met jou) naar een oplossing zoeken waardoor jij er geen last van hebt. Mocht je er samen met je broer niet uitkomen, vraag dan hulp aan je ouders. Tenslotte: het is niet jouw verantwoordelijkheid dat hij rookt. Dat het niet mag van je ouders is tussen hem en je ouders. Daar hoef jij je niet mee bezig te houden c.q. te bemoeien. Succes! Toegevoegd na 7 minuten: Al kan ik me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Roken is inderdaad ongezond. Je broer weet ook heel goed dat het ongezond is en kan zelf proberen er weer van af te komen. Daar kun jij echt niets aan doen, het is zijn "probleem" (wat hij zelf waarschijnlijk (nog) niet als probleem ziet). Begin er in ieder geval zelf niet aan! (-;

Niet hij moet het zelf willen! Of sigaretten afpakken geld stelen en opsluite

Ga maar meteen hoesten en laat hem merken dat jij last hebt van de walmen.

Rustig met hem praten en uitleggen dat je er niet goed tegen kan.

Naar de bibliotheek gaan en het boek Stoppen met Roken halen van Alan Carr. Dat heeft mij binnen 3 uur (lezen) van mijn roken afgeholpen.. (25 jaar, 1,5 pakje per dag) Lees het zelf ook!

sluit een comprimis: als hij doorgaat met roken, vertel je het je ouders. je het klinkt heel bot, maar het is wel het beste voor je broer zijn gezondheid. zeg anders dan dat als hij een hele week niet rookt, jij de kusjes van hem doet (was opruimen en ophangen) dit kost een beetje werk voor jou, maar uiteindelijk ben jij er ook vanaf.

U kunt iemand niet dwingen te stoppen. De innerlijke kracht en overtuiging moeten van de persoon komen die rookt. U moet naar liefdevolle manieren zoeken waarop u de wens om te stoppen, kunt stimuleren en ondersteunen. Op het juiste moment zou u uw liefde voor de persoon tot uiting kunnen brengen en zeggen dat u zich bezorgd maakt over zijn of haar rookgewoonte. Maak duidelijk dat u een eventueel besluit om te stoppen zult ondersteunen. Natuurlijk zal deze benadering, als ze te vaak wordt gebruikt, haar doeltreffendheid en betekenis verliezen. Houd wel in gedachte dat hij ontwenningsverschijnselen kan hebben, zoals prikkelbaarheid en neerslachtigheid. Hoofdpijn en moeite met slapen kunnen ook een probleem vormen. Herinner hem eraan dat deze symptomen slechts tijdelijk zijn en dat ze een aanwijzing zijn dat het lichaam bezig is zich aan een nieuw en gezond evenwicht aan te passen. Wees opgewekt en positief. Laat weten hoe blij u bent dat hij stopt. Help hem tijdens de hele ontwenningsperiode gespannen situaties te vermijden die tot een terugval zouden kunnen leiden. En als er zich een terugval voordoet,probeer niet te heftig te reageren. Wees meelevend. Bezie de situatie als een ervaring waarvan u beiden kunt leren, waardoor de kans groter wordt dat de volgende poging zal slagen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100