Bestaan er echt mensen die allergisch zijn voor straling van allerlei apparaten of zit dit tussen de oren van hen die beweren er last van te hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Geloof me, het zit tussen de oren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

'Straling van allerlei apparaten' is elektromagnetische straling. Er wordt onderscheid gemaakt tussen hoogfrequente radiostraling, gebruikt bij radars, gsm's en microgolven. En laagfrequente radiostraling, die hoogspanningsleidingen en gloeilampen (in zeer lage mate) uitzenden.

Symptonen van elektroallergie (allergie voor elektromagnetische straling) zijn jeuk, duizeligheid, hoofdpijn, huiduitslag, vermoeidheid en slapeloosheid.

Er wordt veel onderzoek gedaan naar elektroallergie. Tot nu toe is het nog niet wetenschappelijk te verklaren hoe elektromagnetische en negatieve invloed kan hebben op de gezondheid. Vooralsnog wordt elektroallergie beschouwd als een psysomatische aandoening (een wisselwerking tussen de psyche en het lichaam).
De aandoening is niet te behandelen met medicijnen, psychologische behandelingen willen nog weleens werken, mits de patiënt dit als methode aanvaard (en de aandoening aanvaard als psychosomatische aandoening).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goed antwoord. Kleine kanttekening:
Je schrijft dat de invloed niet wetenschappelijk te verklaren is. Dat vind ik vrij logisch: de invloed is namelijk zelfs niet wetenschappelijk te bewijzen. Als je iets al niet kunt bewijzen, kun je het verklaren gewoon meteen vergeten. Hoe kun je iets verklaren wat er niet is?
Er is uitgebreid onderzoek naar gedaan (nu nog steeds) en er is tot nu toe geen enkel verband te vinden tussen elektromagnetische straling en bepaalde gezondheidsklachten.

Mensen die beweren dat hun klachten de gevolgen zijn van blootstelling aan elektromagnetische straling weten zelf vaak niet eens wat de fysische eigenschappen van deze stralingssoort zijn.
Als mensen beweren dat ze gezondheidsklachten krijgen van iets waar ze 0,0 verstand van hebben en wat ze ook nog eens niet kunnen zien moeten naar mijn mening zowel lichamelijk (om te zien waar de klachten dan wel vandaan komen) als geestelijk onderzocht worden, voornamelijk dat laatste..