Spanningen kunnen heel goed op de keel slaan, meestal ontstaat er dan ook, niet altijd, hyperventilatie.

Doordat hyperventilatie ook de behoefte geeft om te gapen, je wilt immers meer lucht/ruimte, kan door het
gapen inderdaad last van je oren krijgen.

Dit voornamelijk wanneer je ook nog een verkoudheid onder de leden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je oor kan niet dicht gaan door de zenuwen..
je oor kan dicht zitten door teveel oorsmeer..
of doordat je verkouden bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een oorontsteking hebben maar dan voel je wel pijn
ronron1212
13 jaar geleden
Je kunt soms zomaar een 'plop' in je oor hebben waardoor ie even dicht gaat zitten, dat gaat vaak ook vanzelf weer over. Gapen helpt soms.
Ik betwijfel of je oor dicht kan gaan zitten van de zenuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EJ oor kan wel degelijk dicht gaan zitten door de zenuwen en dat gaat dan als volgt. wanneer je gestressed ben krijg je onbewust meer kaakspanning. hierdoor kun je gaan tandenknarsen en deze druk kan je gehoorgang tijdelijk vernauwen.