Hoe gevaarlijk kan terpentine, shag en alcohol gedronken. Hoe gevaarlijk kan dat zijn?

Een vriendin van mij die op dit moment in het buitenland zit, waren aan het bellen en opeens zei ze dat ze een fles terpetine, een zakje shag en een fles drank tegelijk naar binnen heeft gewerkt en heeft daarna direct opgehangen. Ik weet niet wat ik moet doen, dus hoe gevaarlijk kan dat alles zijn voor een meisje van ongeveer 17 jaar, rond de 1.65 en een normaal postuur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (9)

het lijkt mij sterk dat ze dat echt allemaal op heeft zo snel.
maar weet je waar ze ongeveer zit ? misschien zijn er meer mensen die je kent, dat je die kan bellen.
misschien dat er iemand kan kijken,.
woont ze alleen ? misschien kan je achter het nummer van de buren komen ?
13 jaar geleden
Als het waar is, is het heel gevaarlijk.
Maar het klinkt als 'ik wil aandacht'. Wellicht is het zinvol om haar op een goede manier aandacht te geven.
13 jaar geleden
Terpentine is dodelijk bij inname volgensmij, het dood ook vissen e.d, ze zal zich vast flink, echt flink ziek voelen.
De combinatie met alcohol is echter nog erger, dit doordat het elkaar zou kunnen versterken of beïnvloeden.
Dat ze shag heeft gegeten... kan in kleine hoeveelheden nog niet echt erg zijn, (1 sjekkie bijvoorbeeld) maar anders kan ze daar ook échte serieuze problemen mee krijgen.

Probeer haar te bereiken en zeg dat ze aan de lijn moet blijven, weet je trouwens zeker dat het waar is?

Het zal niet zo lang meer duren voordat ze dan .K.O. gaat denk ik.

Groetjes, en ik zal nog even iets opzoeken...

Toegevoegd na 1 uur:
ze kan van terpentine trouwens een longonsteking ook nog krijgen...
zie hier meer info ( zie bron).

Toegevoegd na 1 uur:
het gaat daar wel over kinderen, maar wellicht dat het even schadelijk is voor een volwassen (of jong volwassen) persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ En jij maakt je druk om je J en je energy drank;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, voelde me na paar uur weer prima, maarja was niet zoveel gewend om op 1 dag te roken en drinken denk ik :) Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,man! goed antwoord! een +
(o ja,kan je ff niet PB bereiken,zit vandaag aan de limiet)
Dat is heel gevaarlijk. Maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat je dat naar binnen krijgt, en dan vervolgens nog kan praten. Probeer contact met haar te krijgen, of met iemand in haar omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.zelfbeschadiging.info/

Hier kun je even kijken.

Zou er overigens niet vanuit gaan dat ze dat werkelijk gedaan heeft en daarna nog even een telefoontje pleegde.
Een hele fles terpentine krijg je gewoonweg niet naar binnen, laat staan met shag en alcohol.

Ik weet niet wat voor 'vriendin' dit is maar het klinkt me meer alsof ze een beetje dronken was en op zoek was naar aandacht.

Denk dat jij daar beter over kunt beslissen dan ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Terpentine is nou niet iets wat je lekker naar binnen laat lopen. Raar verhaal.
heel erg gevaarlijk

'Sommigen menen dat de dampen van terpentijnolie een antiseptische werking hebben, maar het lijkt eerder waarschijnlijk dat het inademen van terpentijndampen ongezond is. Op een fles terpentijn staan de volgende waarschuwingen:

Ontvlambaar. Schadelijk bij inademing, opname door de mond en aanraking met de huid. Uitsluitend op goed geventileerde plaatsen gebruiken. '

shag in mindere mate gevaarlijk (op korte termijn).

drank altijd gevaarlijk op langere en kortere termijn.

dus je zorgen zijn gegrond.

weet u verblijfadres?
en, haar familie en jouw familie inlichten, en alarmdienst hier bellen, en advies opvolgen van hun.

probeer zo veel info van haar verblijf in het buitenland te weten te komen en door te spelen naar de hulpdiensten.

en contact houden met de familie van het meisje.

is het eerste wat mij te binnen schiet.

sterkte!!!!!!

ps.

kalm en geconcentreerd blijven!

Toegevoegd na 6 minuten:
een normaal mens kan dit niet wegkrijgen, misschien onder dwang...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt niet voor de hand dat ze dit echt gedaan heeft, dat krijg je niet zomaar weg.

Mocht ze het onverhoopt toch gedaan hebben dan is er niet veel hoop meer, dat overleef je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo, je hebt kennelijk een nogal temperamentvolle vriendin! Als je niet veel sterke drank of tabak gewend bent krijg je meestal braakneigingen als je er binnen korte tijd veel van naar binnen werkt. Dat is zeker het geval met terpentine, waarbij alleen al de geur je ontzettend tegenstaat om er ook maar één slokje van te nemen. Zeker bij inname van terpentine is acute medische hulp geïndiceerd.

Buiten jouw beperkte mogelijkheden om op dit moment invloed op haar daden uit te oefenen moet je je toch eens afvragen wat iemand voor jou betekent die dergelijke dingen doet, dan wel ermee dreigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 'een zakje shag naar binnengewerkt', bedoel je gegéten? Een pakje shag rook je immers niet zomaar even snel op.

Als ze dit allemaal gedaan had, was ze al dood of minstens in coma voordat ze jou sprak. De acute nicotinevergiftiging alleen zou daar al voor zorgen zonder die terpentine en drank erbij. Mijn conclusie: ze heeft dit niet echt gedaan.

Overigens is het natuurlijk wel zorgwekkend dat ze blijkbaar zo met zichzelf in de knoop zit dat ze de behoefte voelt om te zéggen dat ze dit heeft gedaan en jou daar zo ongerust mee te maken.