Ik had vorig jaar zachte lenzen en het bevalde me erg goed, maar nu als ik lenzen in doe krijg ik na een paar dagen een rood oog. hoe komt dat?

toen ik voor de eerste keer een rood oog kreeg had ik wel een maand gewacht met opnieuw lenzen indoen, maar het hielp niet. Hoe kom ik van dat rode oog af en is het misschien verstandig als ik op nachtlenzen overga?

ps: ik ben 13 jaar

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik deed na de dag van het rode oog gewoon nieuwe lenzen in. Ik hield mijn lenzenbakje goed schoon en ik kocht lenzen van de opticien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi Azzi,

Het is me onduidelijk of je nog een voorraad had van de lenzen die je vorig jaar gekocht hebt en deze dus gebruikt. Ogen zijn (net als je bijv. je huid) een levend organisme en aan veranderingen onderhevig. Het kan dus zijn dat deze lenzen niet meer goed aansluiten bij 'de wensen van het oog'. Ik zou je aanraden om een afspraak te maken met de contactlensspecialist, zodat je ogen gecontroleerd kunnen worden en er indien nodig overgestapt kan worden op een ander lenstype.

gr,

Linda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gewoon goeie lenzen kopen en elke dag nieuw lensvloeistof in het potje doen-bij mij dan-
en je moet je lenzen niet te lang inhouden
en bij een opticien kopen.

mischien zijn je ogen wel geirriteerd van het te lang inhouden of uitdroging van de lens

heb ik ook wel eens:@ doet echt zeer, maar gelukkig gaat het dan weer over en hoef ik geen bril op:D:D

ik brabbel ook maar wat:tooth:

groetjes,,
(niet tess(k))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in ieder geval elke nacht uit doen.
en heb je de 'gebruikte' lenzen weer gebruikt, of nieuwe?
als het de gebruikte zijn kan er iets mee zijn, dan dus weggooien

succes!!