ik wil een scheiding mijn man niet ,hoe nu verder want ik wil de scheiding,wat kan ik en wat kan ik niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Wat een moeilijke situatie voor jullie.
Jij bent er al uit met jezelf, je wil zeker scheiden. Je moet je afvragen, in hoeverre je er nog met je man over wil praten. Je man geeft aan niet te willen, maar komt hij ook met oplossingen. Eventueel relatie therapie, kan wel eens een oplossing zijn. Maar als jij deze fase niet meer in wil gaan, moet je de stap gaan nemen om een scheiding aan te vragen. Hier komt veel bij kijken. Heb een site meegestuurd waar een hoop info op staat.
Wens je veel sterkte met deze beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een advocaat, die heb je sowieso nodig. Daar kan je al je vragen kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn mening bepaal je dat gewoon zelf.
Als jij wilt scheiden omdat je blijkbaar geen zin of vertrouwen meer in de relatie hebt, dan is dat aan jou.
Ik weet niet of je kinderen hebt maar als zij er onder lijden , dus dat de relatie over gaat op frustratie en daardoor dus ruzies komen, dan is scheiden voor iedereen beter.

Als je geen kinderen hebt, kijk dan goed naar de situatie zoals die is, de voor en nadelen ervan (financieel gezien).
En trek vervolgens daaruit je conclusie.
Je kan wel bij hem blijven omdat hij niet wilt scheiden, maar om daardoor nou een relatie te onderhouden die niet stabiel is maakt het er niet beter op.

Als je er dus echt geen zin meer in hebt moet je ermee stoppen.
En anders raad ik je aan om naar een relatie therapeut te gaan of iets dergelijks zodat jullie er goed over kunnen praten.
eerlijkheid duurt het langst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Je vraag is redelijk vaag, misschien kan je er aan toevoegen op grond waarvan wil je scheiden ? is er ontrouw in het spel of omwille van een andere reden ?

Je kan ook voordat je deze belangrijke stap zet, eens heel goed je laten informeren, wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn zowel psychisch als ook financiëel zal dit zeker een impact hebben op jouw toekomst en die van je man !

Ter ondersteuning vind je hierbij interessante linken ivm
met dit (gevoelig) onderwerp

Veel sterkte in wat je ook onderneemt !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je klinkt heel resoluut. Blijkbaar ben je er zelf al helemaal uit.
Voor degene die te horen krijgt dat de ander wil scheiden is dat soms moeilijk te accepteren. Jij hebt er al langer over na kunnen denken. Hij ligt dus eigenlijk achter.

Doe niets overhaasts. Je moet hem de tijd gunnen die jij ook hebt gehad (niet eindeloos natuurlijk)

Een mediator is hierbij een goed hulpmiddel. Dat is minder heftig dan een advocaat.
Een mediator kan jullie helpen om dingen duidelijker te krijgen, waarom scheiden e.d. Zo komen jullie weer een beetje op een lijn te staan en kunnen jullie daadwerkelijk gaan scheiden zonder ruzie.

Het komt overigens ook voor dat mensen tijdens de gesprekken bij de mediator er achter komen dat ze nog niet alles hebben geprobeerd en de scheiding op de lange baan zetten.

Als er kinderen in het spel zijn, zijn jullie verplicht om voor de scheiding een plan op te stellen over de opvoeding van de kinderen.