Hoe doe je iemand pijn zonder iets te breken of te kneuzen?

Mijn broer maakt mijn hele leven zuur hij heeft altijd wel commentaar. En als het niet volgens hem plan gaat dan begint hij te slaan. Maar ik ben daar altijd het dupe van. Dus nou wil ik heel graag weten hoe je iemand pijn kunt doen zonder iets te breken of te kneuzen. Want anders heb ik nog een probleem met mijn moeder.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ontzettend rot voor je!!! Maar ik vraag me echt af, of boosheid / agressie /pijn doen wat oplost. Heb je er al eens in alle rust met je moeder over gepraat? Je kunt ook de kindertelefoon bellen en je probleem voorleggen.

geef hem een zeemanskusje je pakt zijn tepel en die draai je een keertje rond doet wel echt pijn maar je breekt of kneust niets

In eerste instantie zou ik zeggen, geef een goed knietje in zijn edele delen, maar inderdaad, dat lost het probleem niet op. de kans bestaat juist dat iemand daardoor nog agressiever word. Buiten de kindertelefoon, goede tip, en je eigen ouders om, zou je ook deze site eens kunnen nalezen... Hier word alles goed uitgelegd, wat agressie betekend, en wat je eraan kunt doen, mocht je er niet over durven te praten.

Bronnen:
http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardig...

je zou met je ouders kunnen praten... geweld met geweld lost niets op... als je met je ouders niets bereikt zou je dit ook op school kunnen melden, aan iemand die jij vertrouwt, vaak word dan de situatie met je ouders besproken... probeer je broer te ontwijken, hoe rot t ook is...

Wat jij moet leren zijn judogrepen, dus als hij je iets doet dat je hem dan vastlegt in een greep, dan kan die direct niets meer doen. Ik kan je ook wel bepaalde andere gevechtstechnieken bijleren maar zodra jij die bij hem gebruikt zal hij die ook weer op jou toepassen, maar met judogrepen kun je hem voor zijn. dus ga op judo of iets dergelijks en leer dan hoe je met dit soort types om moet gaan. in de bijgeleverde link staat een voorbeeld Toegevoegd na 21 uur: en eventueel een zelfverdedigingscursus volgen.

ik ga geen voorbeelden geven dat vind in ongepast maar behalve fysiek kunnen mensen elkaar ook psychies veel pijn doen en dat is soms veel pijnijker

zoek iets waar hij veel waarde aan hecht, en doe er iets mee wat hij niet leuk vind, speel gemene spelletjes met zijn brein, zoals die persoon boven me al beschreef, gebruik je brein, niet je vuisten =P denk BV aan liefde, iemand die daar veel waarde aan hecht en het gaat uit, dan is die er meestal kapot van, iets dat veel meer pijn kan doen dan welke greep op wapen op de wereld ook kan aanrichten. de mensen die dit soort spelletjes spelen voor de lol zijn btw niet helemaal gezond. een keer om iemand terug te pakken is te begrijpen, maar pas er mee op Toegevoegd na 2 minuten: 1 onschuldige methode,, heel duister aankijken en kwaadaardig glimlachen. heeft mij door school heengekregen met irritante leraren. nooit meer klachten gehad Toegevoegd na 1 dag: voor degene die duimpje omlaag geven, wat is hier slecht aan dan, laat achter als reactie, want het is een direct antwoord op zijn vraag

Bronnen:
eigen ervaring.

Zo te lezen, is het je broer die hulp nodig heeft. Bespreek dit met je moeder en als zij er niets aan wilt doen is het misschien handig om dit eens met een vertrouwensarts te bespreken. ( meestal is dit je huisarts ) Straks ben jij degene die met een gebroken of gekneusde arm of iets dergelijks rond loopt. succes

Naast de voor de hand liggende antwoorden (maak het bespreekbaar) kun je veel leren van judo, aikido of hapkido. Hierbij leer je jezelf te verdedigen door weinig krachtgebruik.

jammer maar toch,de politie bellen en hem echt op laten laaien.hij heeft gewoon zijn pootjes thuis te houden,bij wie,wat of waar.opruimen die handel,gaat van kwaad tot erger. nu jij?? wie is de volgende.je moeder??een vriendin of vriend.deze jongen is gewoon agressief en bedenkt dat hij het maar ff met zijn handjes kan regelen,weg wezen met zo,n persoon in een gezin,geloof me maar echt.

Geef hem gewoon een klap in zijn gezicht. En dan niet zo hard dat hij iets breekt of kneust. (Daarna zou je jezelf wel moeten opsluiten in de wc, voordat hij terug slaat of niet?)

klap op de wang.. de tepeldraaier.. ( draaien aan zn tepels, wel stevig vastpakken) Het vel van z'n rug vastpakken en aan trekken.. ( bij sommige mensen lukt dit niet, maar gewoon je hand plat ergens op zn huid en dan vel (huid) proberen vast te pakken en eraan te trekken) zeer pijnlijk volgens paar slachtoffers ghehe... Maar oke, Misschien is de ergste pijn nog wel geestelijke pijn. Weet je misschien iets waar hij liever niet over praat e.d en dan kun je hem beetje chanteren.. of wellicht ermee plagen.. totdat hij stopt jou te plagen! Groetjes! En gebruik dit verstandig..

Je doet hem pas pijn, als hij merkt dat je sterker bent. Dit betekend niet fysiek. Je moet slimmer zijn. Geef hem het idee dat het je niks doet. Ga ondertussen investeren in jezelf. (Judo is een goed idee) Maar niet alleen dat, maak vrienden, onderneem veel dingen buitenshuis. Hierdoor wordt jij veel sterker. Als je moeite hebt om deze stap te nemen, praat dan eens met iemand op je school (leraar/ mentor) voor eventueel een assertiviteitscursus. Succes!!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100