Wat is een sociopaat...? ik werk met iemand die dat is volgens Andere collega;s kan ook niet met dat persoon overweg...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een sociopaat is iemend met een sociaal afwijkend gedrag.
Het is lastig een onderscheid te maken in 'borderline' en 'narcistisch gedrag'. het is dus een persoonlijkheidsstoornis. Ze worden ook wel "snakes in suits" genoemd ( slangen in pakken) want over het algemeen bekleden ze in het bedrijfsleven vaak hoge functies.
Ze zijn vaak welbespraakt en hebben een oppervlakkige charme,
het zijn pathologische leugenaars,
ze zijn sluw en manipuleren veel,
ze hebben geen berouw of een schuldgevoel,
ze vervelen zich gauw en hebben altijd een drang om iets te ondernemen,
ze hebben geen emoties,
ze zijn net parasieten in hun levensstijl,
ze hebben een heel hoog gevoel van eigenwaarde, overdreven egocentrisch dus.
zezijn onverantwoord en zijn ook niet in staat eigen verantwoordelijkheid te nemen,
ze zijn niet in staat lange relaties te hebben,
het zijn ook relatief vaak jeugddelinquenten.
ze zijn crimineel veelzijdig enz.

Kortom, het zijn moeilijke personen, kijk alleen maar naar
Joran van der Sloot. Hij is een waar boegbeeld ervan.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De persoon past zich niet aan aan de sociale normen met betrekking tot wettig gedrag, wat blijkt uit het verrichten van handelingen die tot arrestatie (kan) leiden.
De persoon maakt gebruik van misleiding, wat zich uit in herhaaldelijk liegen, gebruik van aliassen of het oplichten van anderen voor persoonlijk voordeel of plezier.
De persoon is impulsief en maakt geen plannen voor de toekomst
De persoon is snel geïrriteerd en agressief, wat zich uit in regelmatig fysiek geweld.
De persoon is roekeloos en veronachtzaamt de veiligheid van zichzelf en anderen.
De persoon is doorlopend onverantwoordelijk, wat zich uit in een aanhoudend onvermogen om een stabiel werkgedrag te vormen of financiële verplichtingen af te handelen.
De persoon toont geen berouw of spijt en is onverschillig als hij anderen heeft geschaad, verwond of mishandeld of van hen heeft gestolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De diagnose sociopathische persoonlijkheidsstoornis word eigenlijk niet meer gehanteerd. Het is ofwel een psychopaat of iemand met een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Beiden niet makkelijk in de omgang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is iemand die consequent liegt op fora, twitter en facebook, kortom een anti-sociaal persoon.