Mijn ex doet meer zijn best voor zijn vriendin en haar zoontje dan hij ooit voor mijn dochter en mij heeft gedaan...

Ze is niet knapper of liever, integendeel, ze is arrogant en hij heeft zelfs tegen onze dochter al gezegd dat hij weet dat mama knapper is. We waren 14 jaar samen en we hebben nooit samen - al was het maar een weekje - vakantie gehad, telkens had hij het te druk met zijn carrière. Inmiddels zijn zij 8 maanden samen en zijn ze al 4 keer weggeweest (terwijl hij het nog even druk of zelfs nog drukker heeft). Alles, maar dan ook alles krijgt ze van hem gedaan. Het frustreert me enorm. Temeer ook omdat zij nu heer en meester is in het huis dat ik helemaal heb bedacht. Ze is enorm egoïstisch en het klikt ook totaal niet met mijn dochter. Ze koopt zelfs dezelfde kleren dan haar of raadt mijn dochter iets af om het dan achteraf zelf te kopen. Ze is wel de dochter van een dokter en heeft rechten gestudeerd, maar mijn ex zijn eigen woorden waren dat ze daarom niet slimmer is dan mij. Toch doet hij me zoveel pijn door haar meer te verwennen en haar te geven wat ze wil (aandacht) terwijl ik dat tijdens ons huwelijk allemaal heb moeten ontberen. Iedereen die haar al is tegengekomen doet bij mij steeds hetzelfde verhaal ; dat ze niet snappen wat hij in haar ziet. Kan iemand me zeggen hoe dit komt? En hoe ik dat moet verwerken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar... Ik was ook "eenzaam" zwanger. Toen ik jammerde dat ik steeds alleen zat bij de gyne antwoordde hij dat ik wist waar ik aan toe was toen ik met hem in zee ging. En eerlijk? Dat wist ik helemaal niet want ik had toch op zijn minst verwacht dat hij die verantwoordelijkheid op zich zou nemen, anders moet je niet beginnen aan een gezin als je nog niet eens een paar uurtjes per maand kwijt kan aan je zwangere vrouw, toch?

Antwoorden (12)

Heb net hetzelfde gemerkt bij mijn ex. Al de dingen die bij mij niet konden, kunnen ineens wel. Volgens hem komt dit doordat hij geleerd heeft uit onze relatie dat hij inderdaad sommige dingen anders moest doen. Dus mannen kunnen inderdaad veranderen maar het duurt veeeeeel langer dan waar wij geduld voor hebben.
Jouw ex wil het gewoon beter doen met zijn nieuwe vriendin dan hij met jou deed.
Om dit te verwerken kan je maar beter concentreren op je eigen leven en niet op dat van hem. Doe zelf leuke dingen, heb je hem niet voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja.. tijd om je ex in de @%#$& laten te zakken. Jij bent Ma, en als pa zn werk niet doet, moet jij helaas wat van die schade inhalen,.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hoe het komt, dat kan ik niet zeggen. Dan kan niemand.
De liefde bewandelt vreemde wegen.

Hij vindt en ziet iets in haar, wat hij in jou niet zag en niet vond.
Dat kan gebeuren. Dat is hard voor jou. Het is best begrijpelijk dat je je nog gefrustreerd voelt door dit alles.

Maar:
Toch zul je moeten leren je te verzoenen met deze situatie. Wat heb jij er mee te maken wat voor kleren zij koopt?
Je zult je moeten gaan concentreren op je eigen leven. En dat van jullie dochter natuurlijk. Zorg er A.U.B. voor dat die niet het slachtoffer wordt van jouw frustraties over een mislukt huwelijk en een nieuwe liefde van papa.
Daar kan zij niets aan doen!! Gebruik haar ook niet voor informatie. Laat haar in beide gezinnen zo prettig mogelijk zijn.
Ga iets doen voor jezelf. Een baan? Een hobby? Vrijwilligerswerk? Doe iets! Waardoor het nieuw leven van jouw ex op de achtergrond raakt.
Hij is NIET meer JOUW man maar die van een ander. Jammer, maar helaas.

Als je gaat leren afstand te nemen en van jezelf te houden, heb je kans dat je ook weer iemand tegen komt die van jou houdt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal dit wel een onvriendelijk antwoord vinden maar het moet me toch van het hart en is niet om jou aan te vallen maar wel om jou aan het denken te zetten.

Die nieuwe vriendin van hem valt volgens jou dus in de kategorie "onaangenaam mens" of om het cru te zeggen "vervelend wijf". Maar dat is alleen ZIJN zaak, niet de jouwe. Hij is nu eenmaal verliefd op haar en als het echt een "rot wijf" is dan komt hij daar op een dag zelf wel achter.

Het is inderdaad waar dat een mens kan leren van de fouten gemaakt in een vorige relatie, zoals hierboven al opgemerkt werd. Ik ben ook gescheiden na 15 jaar huwelijk; ondermeer omdat mijn ex nooit een vinger uitstak (alleen onder dwang), terwijl we allebei een fulltime baan hadden. Toen hij weer een nieuwe vriendin kreeg bleek hij zich mijn klachten ter harte te hebben genomen en helpt nu goed in de huishouding. Nu kookt hij, doet boodschappen en maakt schoon. Ook gaat hij veel vaker uit en met vakantie met haar dan hij met mij deed. Ik zit daar totaal niet mee. Ik heb met mijn nieuwe man ook een heel ander leven gekregen dan ik met hem had en wat hij met haar onderneemt moet hij zelf weten.

Je vraagt hoe je dit alles moet verwerken. Allereerst door je niet dood te kniezen over de dingen die jij niet met hem hebt gehad en zij wel krijgt. Jij bent ontzettend op zijn doen en laten gefocust en het komt bij mij over als een behoorlijke dosis jaloezie. Láát die man toch; het is jouw man niet meer! Concentreer je op je eigen leven en maak er iets leuks van. Blijf niet steeds stilstaan bij het verleden, maar leef in het heden en kijk uit naar de toekomst.

Het is jammer dat je dochter niet met de nieuwe vriendin van haar vader op kan schieten. Nu verwelkomen kinderen toch al vaak niet met open armen de nieuwe relatie van hun ouders, maar hier vraag ik me toch ook af of jij dat vuurtje niet een beetje opstookt. Dat die vrouw dezelfde kleren koopt als je dochter betekent misschien dat zij ook nog zo jong zou willen zijn. Haar frustraties zijn óók jouw zaak niet. Ik begrijp uit je verhaal dat je dochter bij hun woont; is dat juist? Overweeg of je je dochter bij jou kunt nemen en als dat niet kan stel je dan neutraal op tegenover die vrouw in gesprekken met je dochter. Zo niet dan maak je het alleen maar moeilijker voor het kind. Probeer de dingen wat meer te relativeren.

Ik wens je veel wijsheid en ook sterkte met je verdriet en pijn. Echt, het gaat over maar dat moet jij zelf ook willen; dan gaat het gauwer.
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Sjapo zondag! +
zondag
13 jaar geleden
TX.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verwoordt precies wat ik niet zo 1,2,3 uit m'n toetsenbord kan krijgen.
ronron1212
13 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt wel een patroon, he? Je ziet en hoort dit zó vaak...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het hem juist ; ik weet niet eens met zekerheid of hij wel van haar houdt... Hij zegt dingen over haar die daar niet mee stroken maar toch doet hij die dingen voor haar die hij nooit met ons deed.
zondag
13 jaar geleden
Ja maar lieve Uniquehorn, zie je dan niet in dat het jouw zaak niet is of hij al dan niet van die vrouw houdt? Jij bent van hem GESCHEIDEN! Leg je bij de feiten neer. Ga je eigen leven leven. Jij houdt waarschijnlijk nog veel van hem en daarom wil je het nog niet los laten. Maar dat zal je toch moeten meisje als je nog iets van je leven wilt maken.
eerst wil ik zeggen dat ik het helemaal eens ben met de andere antwoorden hierboven, waarin staat dat je los van je ex moet komen en je eigen leven en geluk moet gaan zoeken (klinkt te makkelijk gezegt maar daar moet je wel heen)

maar dan over je ex man, ik denk dat zij het hem veel moeilijker maakt, dan jij ooit deed.en dat maakt het wel spannender in een relatie maar ik denk dat hij jou in zijn gedachte steeds meer gaat begrijpen en waarderen.

Ga lekker door met je leven en geniet zoveel mogelijk, daar wordt je een mooie sterke vrouw door en dan komt er binnenkort een dag,dat beloof ik je, dat je blij bent dat zij jouw ex-man heeft, en jij verlost bent. Tot die tijd sterkte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn koud 8maanden samen die twee en zijn natuurlijk helemaal in de wolken samen het lijkt me niet meer dan normaal dat je je daar aan irriteert zij lekker mooi weer en jij in je uppie pak je eigen leven weer op en blijf niet bij de paken zitten ga aan de slag en laat hun lekker het lost niets op om je te lopen frustreren en dat is makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik heus wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een langdurige relatie stuk loopt dan is er iets gebeurd dat beide partijen niet hebben voorzien en niet hebben gewild. Kort vóór en nog lang ná de definitieve breuk ondervinden beide partijen een periode van verdriet, verwondering, onbegrip en uiteindelijk gewenning.
En als het goed is, denken beide partijen ook na over hun eigen rol in deze mislukte relatie en wat daar de oorzaak van kan zijn.
En soms komen ze tot het besef dat liefde een werkwoord is. Dus dat je het je niet moet laten overkomen, maar dat je daar wat voor moet doen.
Misschien dat je man dat nu toepast in zijn nieuwe relatie.
Inderdaad triest voor jou om nu te zien dat hij zijn nieuw verworven kennis toepast op zijn nieuwe liefde.
Maar 't is niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er wel op,dat hij dezelfde "fout"die hij bij jou heeft gemaakt niet nog een keer wil maken,en nu dus wel tijd vrij kan maken voor zijn privéleven.Of zijn nieuwe vriendin is gewoon dominant,en hij is bang dat deze relatie ook naar de knoppen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik zou ook zeggen dat het ZIJN leven is, waar jij nu geen deel meer van uitmaakt. De vraag wat hij in haar ziet is door niemand hier te beantwoorden, maar hij zal het zelf ongetwijfeld weten. Het lijkt me maar het beste dat jij er flink afstand van neemt en verder gaat met je eigen leven. Hij is duidelijk bezig met het opbouwen van een nieuw leven en dat moet jij ook doen. Uit je vraag kan ik niet opmaken wie van jullie het initiatief tot scheiden heeft genomen. Als hij dat is geweest kan ik me jouw frustraties heel goed voorstellen, want dan heb jij om dit alles niet gevraagd. Als je het zelf bent geweest, is dit één van de consequenties die eraan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent van hem af. Is het dan belangrijk om te weten wat hij doet of wat zij doet. Waarom wil je weten of ze van elkaar houden.
Ga je eigen leven weer gestalte geven en laat hem met haar hun gang ga.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik het gevoel heb dat ik al die jaren heb verkwist dat ik er voor hem was, dat ik het hem mogelijk maakte om in zijn job te groeien en dat er nu een ander goed mee is. Toen ik wegkwijnde en hij het wel merkte heeft hij helemaal niets gedaan, ook niet toen ik hem smeekte om meer quality time te spenderen aan ons gezin. Hij heeft altijd gezegd dat ik de vrouw van zijn leven was, maar het nooit getoond. Van deze vrouw beweert hij dat ze dat niet is, heeft hij me zelf gezegd. Kan je dan begrijpen hoe verwarrend dat voor me is als ik merk dat hij werkelijk alles voor haar doet? En ja, mss is het jaloezie en moet ik het achter me laten, maar het is niet makkelijk.
ronron1212
13 jaar geleden
Nee het is logisch dat je het moeilijk vind. Daar is niets op tegen. Het is normaal dat je pijn hebt. Maar laat hem los het is niet meer te veranderen wat er gebeurd is. Ga echt verder en kijk naar de toekomst. Je hebt nog een heel leven voor je. Hopelijk een waar je van zult genieten. Ik heb dit zelf als man ook meegemaakt daarnaast is mijn tweede vrouw plots overleden. Maar het leven gaat door en dat moet je zelf ook
ronron1212
13 jaar geleden
Je moet ook door je kind moet ook verder hiermee. Laat haar niet in de steek door dat je blijft hangen in de oude relatie. laat haar zien dat haar moeder het leven verder weer op pakt
Het is natuurlijk een zeer vervelende situatie. Troost je want veel mensen gaan door dit soort situaties. Hoewel het mijn keuze was bijv. om bij mijn ex-vriend weg te gaan, ik vind het nog steeds vervelend dat hij nu een nieuwe vriendin heeft waarmee hij dus veel meer dingen doet. Wij woonde samen en hij was zijn bedrijfje aan het opzetten dus ging daar AL zijn tijd naartoe. Zelf toen ik zwanger was zag ik hem nauwelijks. en ook toen onze dochter geboren was, was hij altijd op zijn bedrijf te vinden. 7 dagen per week. en niet alleen maar om te werken, 's avonds enkele biertjes drinken op het werk kwam heel vaak voor. Nu zijn vriendin zwanger is staat hij altijd voor haar klaar. iets wat hij bij mij nooit heeft gedaan. heb mezelf ook vaker afgevraagd waarom hij dat nooit bij mij heeft gedaan, of ik het misschien niet waard was.

na een tijdje kwam ik tot de conclusie, het had helemaal niets met mij te maken. ook niet met haar, maar met HEM.

Hij was er toen nog niet klaar voor. Op de gegeven moment krijgen mensen hun fouten door en willen ze die niet nog eens maken.

Ik denk ook niet dat hij je bewust pijn doet door haar te verwennen, maar ik kan me best wel voorstellen dat het wel pijn doet.

Dat het niet klikt tussen je dochter en haar is natuurlijk ook begrijpelijk. misschien weet zij niet goed hoe ze met je dochter om moet gaan.

misschien moet je gewoon een rustig met je ex praten. over hoe jij je voelt en hoe je dochter zich voelt over zijn nieuwe relatie. Als alles uitgepraat is heb jij misschien meer rust om het allemaal los te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft dus wel geleerd hoe je NIET met een vrouw om moet gaan.
Het is echter heel zuur dat jouw investering een ander ten goede komt.
Hopelijk vind je ook een man die je WEL geeft wat je nodig hebt.
Je kunt ook te weinig eisend zijn, dat zie je maar weer.