Wat is het verschil tussen maandverband en inlegkruisjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ongeveer het verschil tussen een matras en een campingmatje.
Kimath
13 jaar geleden
@stippel: haha! XD

Het beste antwoord

Maandverband is voor tijdens de menstruatie en neemt meer vocht op.

Inlegkruisje is voor iedere dag om je slipje schoon te houden wanneer je last van afscheiding hebt of voor de laatste dag van je menstruatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Maandverband (ook wel damesverband) is een hulpmiddel om de gevolgen van de maandelijkse menstruatie van vrouwen op hygiënische wijze op te vangen. Tot diep in de jaren 60 maakten alle vrouwen in West-Europa nog maandelijks gebruik van katoenen lappen om menstruatiebloed op te vangen, tegenwoordig zijn de gangbare vormen synthetische wegwerpartikelen van celstof. Dit maandverband is absorberend, en heeft aan de onderkant een plakstrook, waarmee het aan de onderbroek kan worden vastgemaakt. Katoenen maandverband is nog wel verkrijgbaar, maar alleen bij speciaalzaken of via internet.
Maandverband kent in vergelijking met andere alternatieven veel voordelen: men ziet als het verband moet vervangen worden, het is tegenwoordig nog nauwelijks zichtbaar in ondergoed, het is goedkoop, het moet niet worden ingebracht, het kan nooit vergeten worden en het is makkelijk te verwisselen. Wellicht daarom dat de meerderheid van alle menstruerende vrouwen voor deze vorm van intieme hygiëne kiezen.

Een inlegkruisje is een dunne vorm van het klassieke maandverband, dat door vrouwen in de onderbroek gedragen wordt op de dagen waarop men niet, of licht menstrueert. Het inlegkruisje dient om de natuurlijke afscheidingen van de vagina op te vangen. Uit een enquête gehouden door een Nederlandstalig vrouwenblad in 1994, bleek dat 31,6% van de vrouwen inlegkruisjes draagt (waarvan 6,2% meestal en 25,4% soms).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit welke eeuw komt dit stukje?
Amadea
13 jaar geleden
Ferie: het is wel zo netjes om je bron(nen) te vermelden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 wegens plagiaat. http://nl.wikipedia.org/wiki/Maandverband
Maandverband is bestand tegen bloedverlies in meer of mindere mate. het materiaal is absorberender, en maandverband is groter.
Inlegkruisjes zijn kleiner en voor afscheiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet toch iedereen! Je wordt doodgegooid mt de reclames!
Het absorptievermogen. Een inlegkruisje kan niet zo veel hebben. Die zijn bedoeld om het slipje schoon te houden. Maandverband kan meer vocht absorberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een maandverband is voor bloed en een inlegkruisje voor urine..

Maar ik ben ook maar een vent hoor.. ;)