Hoe laat je iets los?

Ze zeggen wel eens: laat het los. Hoe zet je die knop om?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Door met de dag te leven, en je daarin te trainen.
Wat gisteren gebeurde is voltooid verleden tijd, leer van je fouten, en laat het los.
Wat morgen gaat gebeuren is ook nog niet te overzien, dus het heeft geen zin om daar over te gaan tobben.
Leef vandaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door je te focussen op een ander deel in je leven.

Ga sporten, een andere hobby, veel met vrienden omgaan, ga verbouwen, etc

Zolang je maar lang genoeg met je hoofd met andere dingen bezig blijft kun je het los laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het een plaats te geven in jezelf. Jezelf niet plaatsen binnen het gene dat je los wil laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Herken 't wel ;).
@raamklaza ik herken goed.. maar zelfs als ik me op andere dingen focus, blijft dat gene wat me dwars zit door mn hoofd spoken..

Ik zelf ben dan 13 en de dingen die me dan dwars zitten zijn dan.. jongens.. Waar dan ook ineens de vriendschap mee weg is.. Ik denk er dan nog wel vaak aan, maar probeer dan te denken aan de dingen wanneer 't wel heel leuk en gezellig was. En waar 't nou eigenlijk mis ging.

Het een beetje op een rijtje zetten, en aan de positieve dingen/momenten dingen :). En het misschien op papier opschrijven lucht vaak -bij mij- ook op.
Succes =P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets los laten, is ongeveer hetzelfde als ergens over rouwen.
Je kan over veel dingen rouwen, een vriendschap die mislukt, een liefde die stuk gaat, of iemand die overlijd.
Je moet alles verwerken, wat er gebeurd is, en dan lukt het je pas om dingen los te laten.
Voor de ene lukt zoiets makkelijker dan de ander, de ene zoekt afleiding, de ander praat er veel over, die schrijft er juist veel over, zo kun je maar doorgaan.
Je zal voor jezelf moeten uitvinden, wat voor jou werkt, om dingen te kunnen verwerken, zodat je het op een gegeven moment los kunt laten.
Dan heeft het zogezegd, een plekje gevonden diep binnen in jezelf, en kan je ermee omgaan en mee leren leven.
Helaas is er geen knop die je kan omzetten, vanaf nu dan laat ik het los...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets los laten is iets wat gewoon tijd nodig heeft, de een heeft meer tijd nodig dan een ander. Je kunt het beste gewoon verder gaan met je leven en tijd zal alle wonden helen.

Het is natuurlijk wel altijd goed om van ervaringen te leren.

natuurlijk kan het zijn dat bepaalde situaties gewoon erg moeilijk zijn om te laten, als iemand je heel erg gekwets heeft. het is aan jou om het gewoon een plekje in jezelf te geven en op den duur zal je er steeds minder aan denken.

het van je af schrijven kan natuurlijk ook.

iedereen gaat met zijn eigen problemen om op zijn eigen manier en iedereen laat het ook los op het moment dat zij aanvoelen dat het goed voelt om los te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijd zal je helpen. Je kunt op commando niet zomaar niet meer aan iets denken dat je bezighoudt.
Om iets te verwerken moet je er vaak aan denken, over praten en dan kun je het pas een plaats geven. Indien je het wegstopt, blijft het 'ergens' toch broeien en omdat het niet verwerkt is en een vaste plaats heeft 'verwerkte items' kan dit altijd een keer te voorschijn komen en heb je er vaak pas echt last van.
Het is per persoon verschillend hoeveel tijd het bij iemand kost alvorens diegene 'de knop kan omdraaien', sommigen kunnen het nooit en beheerst het hun leven.
Als jij voelt dat je het nog niet kunt loslaten, laat je dan niet dwingen om er nu maar eens op te houden en er niet meer aan te denken of mee bezig te zijn. Alles heeft zijn tijd nodig. Een ander kan makkelijk praten, maar jij moet het doen en als je dat nu nog niet kunt; 'so be it'.
De tijd zal je dus helpen want na verloop van de tijd wordt het probleem waar je nu mee zit of de pijn of...whatever, steeds nietiger en minder. Dit komt door het verwerken ervan dat je dagelijks een stukje doet.
Het zal dan een plekje hebben gevonden en wanneer je dat uit het plekje zou halen, is het alleen een herinnering met een zwart of gouden randje.
amc
13 jaar geleden
Dat is heel moeilijk maar het kan wel. Elke keer als je ergens aan denk moet je proberen afleiding te zoeken. Door bijvoorbeeld ergens anders aan te denken of gezelschap te zoeken of druk bezig zijn met andere dingen. Als je dit vaak genoeg oefend gaat het nooit makelijk maar wel makelijker.